Kínában pörög a felhőüzlet

Kínában jelentősen bővült a felhőszolgáltatásokat nyújtó piac, amelynek a bevétele a második negyedévben - éves összevetésben - 58 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra nőtt, írja az MTI.
Szabó Dániel, 2019. szeptember 15. vasárnap, 11:38
Fotó: Getty Images

A Canalys piackutató vállalat adatai szerint Kínában az Alibaba ebből származó bevétele 47 százalékkal nőtt a második negyedévben, az ágazat teljes bevételének a 43 százaléka jutott a cégre és ezzel továbbra is listavezető.

Az Alibaba Cloud bevétele nagyobb, mint a következő három, ugyancsak kínai székhelyű cégé együttesen.

A kimutatás szerint ugyanakkor a kisebbek nagyobb bevételnövekedést értek el, mint az Alibaba. Így például a Tencent Cloud 88 százalékkal, az Amazon Web Services (AWS) 48 százalékkal, a Baidu AI Cloud pedig 92 százalékkal növelte a bevételét a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest.

Az Alibaba bevétele a felhőszolgáltatásból mintegy 1 milliárd dollár volt a második negyedévben, a Tencenté 400 millió dollár, az AWS-é és a Biudué egyaránt 200 millió dollár.

HOZZÁSZÓLÁSOK