Nézze meg a magyarorszag.hu-t, lehet, meglepődik!

Megújult a közigazgatási ügyintézési portál, a magyarorszag.hu (mo.hu), ennek nyomán egyszerűbbé és kényelmesebbé vált az elektronikus ügyintézés, a szolgáltatások pedig már mobileszközről is könnyen elérhetők - közölte Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.
Domokos Erika, 2020. március 10. kedd, 15:27
Fotó: Getty Images

Napjainkban felértékelődik a távoli ügyintézés gyakorlata, a portál fejlesztésénél ezért az volt a cél, hogy ügyfélbarát, hatékony és szolgáltatásorientált oldal jöjjön létre, olyan, amelyen bárhol, bármikor online intézhetők az ügyek - mondta az MTI szerint az államtitkár.

2010 körül alakult ki az a magyarorszag.hu, amelyen már ügyeket is lehetett intézni - ismertette Bancsics Ferenc, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) vezérigazgatója. A fejlesztőknek nemcsak arra kellett figyelniük, hogy jól működő felületet készítsenek, hanem arra is, hogy az oldal áttekinthető legyen, a szolgáltatásokat az ügyfelek könnyen, egyszerűen elérhessék. Fontos szempont volt az is, hogy az ügyfél megkapja a teljeskörű tájékoztatást és elérje az ügyintézés dokumentumait is.

A régi oldalon háromszáz, az új portálon viszont megközelítőleg kilencszáz ügyleírás található, amelyek közül a leggyakoribb 750 esetében elektronikus ügyintézésre is lehetőség van. Az oldalhoz több mint száz szervezet csatlakozott, így már nemcsak a közigazgatással, hanem a közművekkel kapcsolatos ügyek is elindíthatók az oldalon - mondta Bancsics Ferenc.

A megújult magyarorszag.hu főoldaláról elérhetők a leggyakrabban intézett ügyek, a folyamatosan fejlesztett kereső pedig segít abban, hogy könnyen megtalálhatók legyenek a keresett tartalmak. Az offline, saját gépen kitöltött nyomtatványok helyett már olyan űrlapok vannak az oldalon, amelyek nem igénylik külön program telepítését, egyszerűen, online módon kitölthetők, akár mobileszközön is. Az ügyintézést jelenleg száztíz ilyen űrlap segíti.

Az oldalnak van több olyan, személyre szabott funkciója is, amely korábban nem volt elérhető: a "Kedvencek" mappába lehet például rendezni a gyakori ügyeket, és visszakereshetők a portálon végzett műveletek is.

Az elektronikus ügyintézésben részt vevő szervezetek, egyebek mellett a NAV, a Magyar Államkincstár, a Belügyminisztérium maga készíti és frissíti a tájékoztatókat és útmutatókat a felhasználók kérdéseinek, visszajelzéseinek figyelembevételével.

A tájékoztatókat bárki megtekintheti, az ügyintézéshez azonban be kell jelentkezni. A belépés történhet ügyfélkapuval, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatással vagy e-személyi igazolvánnyal - írta az MTI.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

fairconto, 2020.03.11 13:07

Hajzer Károly helyettes államtitkár úr - a koronavírus miatt megváltozott helyzett okán - a hétfői MKOE közleményére reagálva sietve megdicsérte az e-kormányzati portál szolgáltatásait az MTI számára. Az MKOE vezetése meglepődott a váratlan közlemény láttán.

Jó dolog a nyilvánosság előtt így kommunikálni egymással, miután a helyettes államtitkár úr semmilyen megkeresésünkre, konstruktív javaslatunkra, észrevételünkre nem reagált eddig (az elmúlt 4 évben). Dicsérgetés helyett tisztelettel javasolnánk, hogy foglalkozzanak az eddig e-mailen megküldött visszajelzéseinkkel, hogy annak révén jobbá tehessük közösen a rendszert.

Természetesen semmi sem fehér, vagy fekete. Vannak az e-ügyintézés terén sikerek, amit látva örömmel tapsolhatnak a könyvelők is. Van azonban bőven tennivaló a szolgáltatások igénybevehetősége és színvonala terén.

Javasoltuk például, hogy legyen hibajegyes rendszer a NISZ Zrt-nél, de Molnár Dalma, a NISZ Zrt osztályvezető asszonya az egy évvel ezelőtti ígérete ellenére se valósította ezt meg, sőt nem is válaszolt arra. A NISZ Zrt pedig a Belügyminisztérium felügyelet alatt működik.

A e-kormányzati és az ÖHP portál, valamint az IKR által rendre alkalmazott I-Formos rendszert meg kell szüntetni, helyébe másikat kell állítani, mert az I-Form elavult, aggasztóan színvonaltalan és lassú. Csak azok beszélnek arról, hogy "gördülékeny" az ügyintézés, akik még nem használtak élőben I-Formot.

Mindezekért az MKOE Elnökségében döntés született, hogy a honlapunkon folyamatosan közölni fogjuk a hibákat és hiányosságokat. Immár nem közvetlen e-mailekben jelezzük majd a Belügyminisztérium és a NISZ Zrt, illetve a többi hivatal számára az informatikai jellegű problémákat.

Külön fejezetet szánunk majd a NAV kapcsán felmerült informatikai problémáknak is.

Az adott informatikai probléma jelzési időpontjával számozni fogjuk azokat és lesz lehetőség a hivatali válaszok bemutatására, illetve a megoldódás esetén mint lezárt, de továbbra is nyilvánosan bemutatott esetet továbbra is a honlapunkon elérhetővé tesszük.

Ezzel nyílt, egységes e-kormányzati hibajelző rendszert alakít ki az MKOE, az országban először, egyedülálló kezdeményezésként, amelyre minden könyvelői fórumon is említett és kivizsgált működési hiányosság bemutatásra kerül. Ezzel vége lesz a minisztériumok, hivatalok felé való végtelen (válasz nélkül hagyott) e-mailezgetésnek. Immár csak linkeket fogunk küldeni és rendszeresen NYILVÁNOSAN posztoljuk a hibákat, igyekezvén kikényszeríteni annak gyors és hatékony kijavítását.

A célunk, hogy konstruktívan segíthessük az állami informatika fejlődését, hiszen a könyvelők az e-ügyintézés első frontjában küzdenek minden nap.

Az MKOE hamarosan megújuló honlapján más szolgáltatások is megjelennek majd.

Ruszin Zsolt
MKOE alelnök
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html