Telekom-ügyfelek, figyelem! Beadta a derekát a cég, nagy változás jön

Novembertől módosítja általános szerződési feltételeit a Magyar Telekom, és enyhíteni fogja az előfizetők fizetési felszólításokkal összefüggő terheit - adta hírül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Szász Péter, 2018. szeptember 14. péntek, 11:05
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A telefon-, internet-, illetve kábeltévé-előfizetéseket kínáló hírközlési szolgáltatók gyakorlata nagyon eltérő abban, hogy a fizetési késedelembe esett előfizetőiknek - levélben, sms-ben vagy e-mailben - kiküldött, akár többszöri felszólítás díját hogyan és milyen mértékben állapítják meg.

Van szolgáltató, amely a felszólításért díjat számít fel - ami hozzávetőleg bruttó 50 és 300 forint közötti összeg a piacon -, és azt az előfizetők következő havi számlájára terheli, mások az első felszólításért nem vagy csak alacsonyabb mértékű díjat számláznak. Arra is akad példa, hogy az előfizető a közelgő fizetési határidőről ingyenes előzetes értesítést kap, vagy a szolgáltató akár meg is hosszabbítja a befizetési határidőt.

A Magyar Telekom

bruttó 750 forintos fizetési felszólítási "eljárási" díjat számít fel alkalmanként - ami méltánytalanul magas a piac többi szereplőjéhez viszonyítva -, és ezt már az első felszólítás esetében is kiszámlázza.

- írja az NMHH.

Az általános szerződési feltételekből, illetve a honlapján található tájékoztatóból ugyanakkor nem egyértelmű, hogy a késedelem hányadik napjától, milyen gyakorisággal küldhet felszólításokat, ahogy az sem, hogy milyen feltételek mellett kerülhet sor a díj felszámítására, annak mellőzésére, illetve utólagos jóváírására.

Van lehetőség ennek mérséklésére

Bár kifejezetten a kiküldött felszólítás díjáról jogszabály nem rendelkezik, van jogi lehetőség a kirívóan magas díjak vagy a méltánytalan díjszámítási gyakorlat megváltoztatására.

A média- és hírközlési biztos indítványozta, hogy a Telekom tegye ingyenessé az első fizetési felszólítást, másrészt szorgalmazta, hogy a szolgáltató átláthatóbb módon tájékoztassa az előfizetőit annak érdekében, hogy a fizetési felszólítási gyakorlat és a lehetséges következmények kiszámíthatóbbá válhassanak.

A szolgáltató egy ezzel párhuzamosan az ügyészség által indított per nyomán végül vállalta, hogy a biztos javaslatai szerinti, méltányosabb díjszámítási gyakorlatot vezet be ősztől:

az sms-ben küldött első fizetési felszólításért november elejétől nem számít fel díjat, másrészt úgy módosítja az általános szerződési feltételeit, hogy azok átláthatóbbak és kiszámíthatóbbak legyenek.

Ezekről a változásokról szeptemberben számlalevélben is értesíti előfizetőit.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK