A Tinder társkereső oldalt tulajdonló Match Group közzétette a harmadik negyedéves jelentését, melyben elárultak részleteket a vállalat hosszútávú üzleti elképzeléseiről. A jövőben tovább szeretnék bővíteni az exkluzív szolgáltatások számát, valamint létrehoznak egy „virtuális javakon alapuló gazdaságot”, melyben a Tinder Coins lesz a digitális fizetőeszköz – írja a TechChrunch.

Emellett a múltheti eredménybeszámolón kiderült az is, hogy a Meta – korábban Facebook – terveihez hasonlóan egy társkereső metaverzumban gondolkodnak, amiben már avatárokkal is lehet ismerkedni.

Az előfizetés alternatívája

A népszerű randioldal „freemium” modellben működik, amely lehetővé teszi az alkalmazás ingyenes használatát, azonban fizetés nélkül csak korlátozottan lehet kapcsolatba lépni. A felhasználók előfizetéssel – átlagosan 3-5 ezer forintért – olyan extra funkciókat szerezhetnek, mint a részletesebb szűrők, az érdeklődő emberek megtekintése (Nézd meg, kinek tetszel), vagy a profil kiemelése. A platform nemrégiben részleges megújuláson esett átt, miután elindította a „Prémium felfedezés” (Explore) funkciót az alkalmazáson belül, amely a különböző előfizetési csomagokban elérhető.

Ami a virtuális gazdaságot illeti: a fejlesztés első fázisa a Tinder Coins-t foglalja magában, amelyet már több piacon, köztük néhány európai országban is tesztelnek a vállalat szerint. A digitális fizetőeszköz várhatóan jövőre lesz elérhető globálisan, és javarészt az extra szolgáltatások – kiemelések, szuperlájkok – vásárlására lehet fordítani, ami előnyt jelent a párkeresésben. Emellett hozzáférést biztosít olyan tartalmakhoz, amelyek korábban csak előfizetéssel voltak elérhetők.

Megérezték a lezárásokat

A Match Group vállalata működteti a legnépszerűbb online társkereső szolgáltatásokat, köztük a Tindert is. A teljes portfólióját tekintve 801,8 millió dolláros bevételről számolt be a harmadik negyedévben, ami 25 százalékos növekedés az előző évhez képest. Valamint az előfizetők száma is 16 százalékkal emelkedett, ami 16,3 millió új felhasználót jelent. A járványügyi korlátozó intézkedések viszont hatással voltak az oldalra – egyes felhasználók még mindig kevésbé hajlanak a személyesen találkozni –, részben emiatt kényszerültek elmozdulni a virtuális randiélmények irányába.

Továbbá a cég az ázsiai járványhelyzetre hivatkozva a vártnál gyengébb növekedést jósol: az utolsó negyedévben 810-820 millió dollár közötti bevétellel számolnak, szemben az elemzők 838 millió dolláros előjelzéseivel.