A GVH még 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenor Magyarország Zrt.-re, amiért 2016-2017-ben 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba.

A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.

Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7,5 ezer forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (mintegy 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötöttek.

Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen e-mailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a Versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd - olvasható a közleményben.

Megszólalt a Yettel Magyarország is

Üdvözöljük, hogy ügyfeleink számára előnyösen zárult a GVH által folytatott, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás - közölte a Yettel Magyarország Zrt.

 

 

 

A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a cég vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében 1,318 milliárd millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7 500 forintos számlajóváírást, illetve feltöltő kártyás ügyfeleknél 7 500 forint egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.

 

 

 

Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.