A Toyota 2025-ig saját autóipari szoftverplatform kifejlesztését tervezi, amelyet elérhetővé tesz társvállalati, köztük a Subaru, valamint más elektromos vagy önvezető járműveken dolgozó gyártók és startupok számára is. Az Arene-nek elnevezett rendszert egy licencmodellen keresztül fogják értékesíteni - írja a Smart Media.

Az Arene vezérli a járműirányítás alapvető komponenseit – a kormányzást, a fékeket és a gyorsítást –, és kezeli a biztonsági rendszereket, valamint a hely- és forgalmi információkat. Minden, ilyen operációs rendszert használó jármű, márkától és modelltől függetlenül hozzáférhet a megosztott funkciókhoz.

Az okostelefonok szoftveréhez hasonlóan online frissíthető a rendszer (OTA update), ami lehetővé teszi a gyors hibajavítást és fejlesztést. Fontos előny, hogy a szoftvermérnökök anélkül fejleszthetnek az Arene-t, hogy új hardverre várnának, a felhő alapú integráció pedig lehetővé teszi a vállalatcsoporton belüli különböző csoportok párhuzamos és távoli munkavégzését. 

A Toyota emellett megnyitja az Arene-t a külső fejlesztők előtt is, ösztönözve az iparágon kívüli cégeket, hogy hozzanak létre alkalmazásokat az autonóm vezetéshez és más funkciókhoz.

Az autógyártó úgy képzeli, hogy ezeket a szolgáltatásokat olyan egyszerűen hozzá lehet majd adni egy autóhoz, mint ahogy egy okostelefonra letölti az ember a virtuális boltból a különböző applikációkat. 

A versenyben, amelynek célja meghatározni a járművek következő generációját kiszolgáló szoftverek szabványait, az Arene-nel a Toyota olyan riválisokhoz csatlakozik, mint a Daimler, a Tesla vagy a Volkswagen, akik mind saját operációs rendszer kifejlesztésén dolgoznak.

A General Motors is 35 milliárd dollárt költ 2025-ig egy saját operációs rendszerre, amely szintén frissíthető lesz az interneten keresztül. Az olyan technológiai cégek, mint az Apple – amely a pletykák szerint saját önvezetőn dolgozik – és a Google az okoseszközök terén sikeres üzleti modelleket igyekeznek az autóiparba átültetni - írja a portál.