Jelenleg ugyanis nincs széles körben elterjedt fizetés-elfogadási szabvány az elektromos töltőpontokon, így az európai fogyasztóknak sok esetben nincs lehetőségük több fizetési mód közül választani és például arra kényszerülnek, hogy le kell tölteniük egy alkalmazást vagy egy szolgáltatói programhoz kell csatlakozniuk.

Bizonyos helyzetekben akár azzal is szembesülhetnek az elektromos autót vezetők, hogy a szükséges előfizetés hiányában nem tudják feltölteni járművüket. Eddig csak néhány európai országban, köztük Németországban, született jogszabály az egységesített megközelítésére.

A mai bejelentés szerint a Visa konzultációt kezdeményez a töltőpontok gyártóival és más iparági vezetőkkel, hogy felmérje az akadályokat, s ezek megoldásait a széles körben, kényelmesen használható érintéses és digitális fizetések telepítése céljából.

Emellett a kártyacég a pénzügyi és fizetési iparág képviselői közül első teljes jogú tagként csatlakozik a CharIN nonprofit nemzetközi töltési kezdeményezéshez. A CharIN az elektromos töltésre vonatkozó globális szabvány kialakításáért dolgozik, az e-mobilitási értéklánc minden szereplőjét összefogva.

Ha azt akarjuk, hogy az emberek elektromos járművekre váltsanak, akkor alapvető, hogy könnyen tudjanak fizetni járművük töltéséért. Ez azonban jelenleg nem így van. Ennek meg kell változnia, hogy a fogyasztók megkapják a választás lehetőségét - mondta Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója.

A több mint 250 nemzetközi tagot számláló, globálisan élenjáró szövetség, a Charging Interface Initiative (CharIN) célja előmozdítani az interoperabilitást az elektromos járművek töltésére vonatkozó globális szabvány (Combined Charging System - CCS) alapján.