Feladja a Youtube: előfizetés helyett jönnek a reklámok

A YouTube annak idején teljesen ingyenes videómegosztóként indult el, de a Netflix és a többi streaming-szolgáltató sikerén felbuzdulva szintén elindított egy fizetős prémium konstrukciót. A Youtube Originals havi 12 dollárért kínált exkluzív tartalmakat reklámmentesen, de a Google albrandje feladja a harcot és hirdetéseket rak a műsorokba.
Szabó Dániel, 2019. május 8. szerda, 12:49
Fotó: Reuters

A YouTube igyekezett népszerűvé tenni az Originalst, amellyel a Netflixnek és az Amazon Prime-nak feszült. Amellett, hogy reklámmentes volt a böngészés, több exkluzív saját műsort is előállítottak, valamint népszerű videósok és csatornák esetében egy-két videó csak az előfizetőknek volt elérhető. Saját tartalmuk volt viszont az egykori kultfilm, a Karate Kid egyik spinoffja, a Cobra Kai, amelyhez szeptemberben már a második évad érkezik, az isztambuli macskákról forgatott Kedi, vagy a sci-fi thriller Origin - írja a PC World.

Amely beszámol róla, hogy a prémium előfizetés a Youtube-on jelenlegi formájában megszűnik, így az eddig csak pénzért - havi 12 dollárért - nézhető műsorok mindenki számára elérhetővé válnak, viszont ezekbe is reklámok kerülnek. A feloldás globális, így ott is betölthetők lesznek a műsorok, ahol eddig előfizetni sem lehetett.

Nem tudni, hogy készül-e újabb előfizetési konstrukcióval a Youtube, de nem kizárható, hogy most csak népszerűbbé akarják tenni a platformot.

Májusban jelentette be egyébként a Facebook is, hogy változtat a hirdetési szolgáltatásán.

HOZZÁSZÓLÁSOK