A folyamatos ellátásnak és a krízishelyzetre adott gyors válaszreakcióinak köszönhetően több országban a versenytársait megelőzve tudott nagyobb piacrészt szerezni a zsugorodó, majd a negyedév második felétől fokozatosan újra induló piacokon a Masterplast. A kiemelkedően teljesítő hazai értékesítés mellett a leányvállalatok is jól helytálltak, míg az export forgalom visszaesését jellemzően az olasz, görög és az angol piacokon kialakult Covid-helyzet alakította  - olvasható a vállalat közleményében.

A kimagasló júniusi teljesítménnyel a negyed év végére sikerült ledolgozni az áprilisi forgalmi visszaesés nagy részét. Az árbevétel 4 százalékos csökkenését ellensúlyozta a növekvő kereskedelmi árrés. Az üzemi eredmény 2 757 ezer eurós összegével az EBITDA hányad mutatója elérte a 10 százalékos rekordszintet, ami 14 százalékos növekedést jelent a bázis időszakkal összevetve.

A közlemény szerint társaság hatékonyan élt a vírushelyzet adta beruházási és támogatási lehetőségekkel. Ennek keretében sikeresen pályázott a sárszentmihályi tetőfólia gyártóüzem, valamint logisztikai és infrastrukturális fejlesztések megvalósítására. Emellett a vállalat több országban is élt a munkaerő megtartásra irányuló támogatásokkal.

Belépés az egészségiparba

Németországban, az ascherslebeni gyártóegység akvizíciója a tervezett ütemben halad. A társaság irányítása mellett új leányvállalatként, a Masterplast Nonwoven GmbH július 1-étől megkezdte a működését. Nyugat-európai gyártói hátterével a vállalat belép a magasabb nyereség tartalmú egészségipari termékek piacára, amivel jelentősen hozzájárul a forgalom és eredményesség további javulásához.

Az áprilisi kényszer-szabadságolásokat követően felfutott a termelés a vállalat gyártóbázisain. Az üvegszövet termelésben májustól már teljes kapacitással működik az üzem és az előrelátható megrendelésállomány mellett ez az év hátralévő részében is így marad. A hungarocell szigetelőanyagok gyártása folyamatosan magas kihasználtsággal működött, miután a társaság közkedvelt hőszigetelő terméke a krízis alatt is keresett volt.

Elindult a körkörös gazdálkodást megvalósító program

A Fidelis BAU Kft. megvásárlásával egyidőben a Masterplast a hazai építőiparban elsőként indította el körkörös gazdálkodást megvalósító programját, a Hungarocell Zöld Programot. Az egyedülálló kezdeményezés lényege, hogy a Masterplast által értékesített, de a kivitelezés során fel nem használt vágási maradék polisztirolokat visszagyűjti, és azokból újra szigetelőanyagot állít elő. A program első évében 10 ezer köbméter anyag újrahasznosítását tűzte ki a legnagyobb magyar építőanyag gyártó.

A gyors reagálásunknak és a kiváló csapatmunkának köszönhetően sikeresen helytálltunk a vírushelyzetben, és piacrészünk növelésével, eredményesen zártuk a második negyedévet. A jövőre vonatkozóan is pozitívak a várakozásaink. Kedvezőbb környezetben az összes nagyobb piacunkon növekedéssel számolunk a második félévre, amelyet a versenytársaknál hatékonyabb alkalmazkodásunk és az egészségiparba történő belépésünk is eredményesen támogat - kommentált az eredményeket Tibor Dávid a Masterplast elnöke.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!