A BKV azt írja, 2017. november 6-án az északi szakasz lezárásával kezdetét vette az utóbbi évek legnagyobb volumenű, közösségi közlekedést érintő beruházása, az M3 metróvonal teljeskörű felújítása. Miközben a föld alatt a rekonstrukció zajlott, a felszínen, a BKV gumikerekes ágazata a cég történetének legkomolyabb autóbuszos pótlását biztosította zökkenőmentesen a 2017. év végi kezdetektől egészen napjainkig.

2021. július-augusztusban négy héten keresztül a metróvonal szinte teljes hosszában pótlóbuszok közlekedtek, ekkor a feladatot ellátó átlagos napi járműszám 73-ról 109-re emelkedett.

Közölték, az extrém többletfeladattal terhelt időszak alatt semmilyen figyelemfelkeltő baleset, a tervezés esetleges hibájából eredő több órás várakozás nem történt, ami elmondható a közel 5 és fél év egészéről.

A  pótláson részt vevő buszok 22902495 kilométert tettek meg, azaz közel 600-szor kerülték meg a Földet, és 29-szer járták be a Föld-Hold távolságot oda-vissza.

Naponta átlagosan 154 járművezető ült a volán mögé, hogy a közösségi közlekedést választókat, ha nem is az űrbe, de a 17 kilométer hosszú M3-as metróvonal 20 állomása közül valamelyikre eljuttassa.

„A BKV munkatársai több mint 2 millió munkaórát dolgoztak le, hogy a Magyarország legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszerének megújulása a közlekedők számára a lehető legkevesebb kellemetlenséggel és kompromisszummal járjon” – írták a közleményben.