Folyamatosan bővül a Lidl Magyarország borkínálata: a neves hazai pincészetek mellett a kisebb családi pincészetek borai is megtalálhatók a polcokon állandó és akciós jelleggel egyaránt. A diszkontlánc vásárlói az összes hazai borrégió italaiból válogathatnak az áruházakban.
Nem csak hazánkban, de a Lidl európai üzlethálózatában kiemelkedően élénk a kereslet a magyar borok iránt: a vállalat 2022-ben 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a hazai borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez. Ez közel duplája az öt évvel ezelőtti értékesítésnek.
Út a hazai pincészetekből a Lidl európai polcaira
A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása – tájékoztatta a Napi.hu-t a diszkontlánc. A „Lidl a magyar beszállítókért!” program keretében az áruházlánc azzal a céllal indította 2014-ben útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok hazai és a határokon túli ismertségét, ezzel támogatva a hazai pincészetek kiváló minőségű termékeinek népszerűsítését.
Ennek köszönhetően évről évre egyre több hazai bor közül válogathatnak a vásárlók a Lidl áruházak polcairól egész Európában.
A kiemelkedő eredményeket a számok is alátámasztják: 2018-2022 között több mint 60 milliárd forint bevételt értek el a Lidl borbeszállítói. Az áruházlánc célja, hogy stabil partnerként a magyar borászatok mellett álljon, így hozzájárulva a teljes hazai borágazat és a nemzetgazdaság fejlődéséhez.
Élénkülő kereslet itthon és külföldön
A Lidl Magyarország 2022-ben közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat a neves hazai termelőktől és a családi pincészetektől. Ez az összeg öt év alatt több mint 80 százalékkal nőtt. Kérdésünkre a Lidl kiemelte:
a vállalat rendkívül büszke arra, hogy tavaly több mint 15 millió palack bort értékesítettünk a külpiacokon, és már 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A kiemelkedő sikereket mi sem mutatja jobban, mint hogy 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forinttal járult hozzá a hazai borágazat további fejlődéséhez, sikereihez.
Az áruházlánc kiváló minőségű, a neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, ezek népszerűsége töretlen. Ilyen például
- a Bock Cultus Cuvée,
- a Bodri Sárkányos Cuvée,
- vagy a Grand Tokaj száraz furmint.
Nem az ár mutatja meg a minőséget
A Lidl a borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze, a kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. Ennek köszönhető, hogy kiváló ár-érték arányú magyar borok közül válogathatnak a vásárlók, és a minőség az alacsonyabb árkategóriás boroknál is garantált.
A külpiacokon a legkedveltebb fehérborokból 44,7 millió palack fogyott. A legnépszerűbb borok külföldön
- a Furmint,
- a Királyleányka
- és a Szürkebarát.
A neves borászok szakértelme a kiváló minőség garanciája
„Kiváló minőségűnek kell lennie minden egyes bornak, amely a polcainkra kerül. Ez igaz a stílusra és a beltartalmi értékre, valamint az árkategóriára is. Ennek érdekében a Lidl szakemberei a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választják ki.
A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen meg kell bizonyosodni arról, hogy csak az adott kategória kiváló tételei kerüljenek a vásárlókhoz.” – hangsúlyozta a Lidl.
- Az első lépésben a szakemberek a stílusukban és az árkategóriájukban hasonló borok közül választják ki a kiváló minőségű italokat.
- Ezt követően a második lépés, hogy a kiválasztott borok újabb kóstolásán visszaellenőrizzék, valóban megfelelnek-e a magas kritériumoknak.
- A harmadik kóstolás után már a polcokra kerülhetnek a kiválasztott borok, ízvilágukról ekkor egy rövid leírás is készül.
Ezek a lépések segítenek abban, hogy minden kategóriában nagyszerű minőségű palackok kerüljenek a polcokra.
A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. A változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.
A vállalat minden árkategóriában sokszínű, a lehető legjobb borkínálatot biztosítja vásárlói számára – hangsúlyozta a Lidl Magyarország.
Rangos versenyeken erősít rá hírnevére a magyar bor
A diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben részesültek az elmúlt évek során, sőt már idén is díjesőben részesült a vállalat. A 2023-as Vinagora Nemzetközi Borversenyen 15 ország több mint 900 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai: az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay bora, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbor, valamint a Dereszla Brut pezsgő. Emellett Champion díjjal jutalmazták a a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú borát. Az idei másik nagy nemzetközi eseményen, a Berliner Wein Trophy-n a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták .Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!