Folyamatosan bővül a Lidl Magyarország borkínálata: a neves hazai pincészetek mellett a kisebb családi pincészetek borai is megtalálhatók a polcokon állandó és akciós jelleggel egyaránt. A diszkontlánc vásárlói az összes hazai borrégió italaiból válogathatnak az áruházakban.

Nem csak hazánkban, de a Lidl európai üzlethálózatában kiemelkedően élénk a kereslet a magyar borok iránt: a vállalat 2022-ben 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a hazai borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez. Ez közel duplája az öt évvel ezelőtti értékesítésnek.

Út a hazai pincészetekből a Lidl európai polcaira

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása – tájékoztatta a Napi.hu-t a diszkontlánc. A „Lidl a magyar beszállítókért!” program keretében az áruházlánc azzal a céllal indította 2014-ben útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok hazai és a határokon túli ismertségét, ezzel támogatva a hazai pincészetek kiváló minőségű termékeinek népszerűsítését.

Ennek köszönhetően évről évre egyre több hazai bor közül válogathatnak a vásárlók a Lidl áruházak polcairól egész Európában.

A kiemelkedő eredményeket a számok is alátámasztják: 2018-2022 között több mint 60 milliárd forint bevételt értek el a Lidl borbeszállítói. Az áruházlánc célja, hogy stabil partnerként a magyar borászatok mellett álljon, így hozzájárulva a teljes hazai borágazat és a nemzetgazdaság fejlődéséhez.

Élénkülő kereslet itthon és külföldön

A Lidl Magyarország 2022-ben közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat a neves hazai termelőktől és a családi pincészetektől. Ez az összeg öt év alatt több mint 80 százalékkal nőtt. Kérdésünkre a Lidl kiemelte:

a vállalat rendkívül büszke arra, hogy tavaly több mint 15 millió palack bort értékesítettünk a külpiacokon, és már 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A kiemelkedő sikereket mi sem mutatja jobban, mint hogy 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forinttal járult hozzá a hazai borágazat további fejlődéséhez, sikereihez.

Az áruházlánc kiváló minőségű, a neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, ezek népszerűsége töretlen. Ilyen például

  • a Bock Cultus Cuvée,
  • a Bodri Sárkányos Cuvée,
  • vagy a Grand Tokaj száraz furmint.

Nem az ár mutatja meg a minőséget

A Lidl a borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze, a kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. Ennek köszönhető, hogy kiváló ár-érték arányú magyar borok közül válogathatnak a vásárlók, és a minőség az alacsonyabb árkategóriás boroknál is garantált.

A külpiacokon a legkedveltebb fehérborokból 44,7 millió palack fogyott. A legnépszerűbb borok külföldön

  • a Furmint,
  • a Királyleányka
  • és a Szürkebarát.

A neves borászok szakértelme a kiváló minőség garanciája

„Kiváló minőségűnek kell lennie minden egyes bornak, amely a polcainkra kerül. Ez igaz a stílusra és a beltartalmi értékre, valamint az árkategóriára is. Ennek érdekében a Lidl szakemberei a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választják ki.

A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen meg kell bizonyosodni arról, hogy csak az adott kategória kiváló tételei kerüljenek a vásárlókhoz.” – hangsúlyozta a Lidl.

  1. Az első lépésben a szakemberek a stílusukban és az árkategóriájukban hasonló borok közül választják ki a kiváló minőségű italokat.
  2. Ezt követően a második lépés, hogy a kiválasztott borok újabb kóstolásán visszaellenőrizzék, valóban megfelelnek-e a magas kritériumoknak.
  3. A harmadik kóstolás után már a polcokra kerülhetnek a kiválasztott borok, ízvilágukról ekkor egy rövid leírás is készül.

Ezek a lépések segítenek abban, hogy minden kategóriában nagyszerű minőségű palackok kerüljenek a polcokra.

A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. A változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.

A vállalat minden árkategóriában sokszínű, a lehető legjobb borkínálatot biztosítja vásárlói számára – hangsúlyozta a Lidl Magyarország.

Rangos versenyeken erősít rá hírnevére a magyar bor

A diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben részesültek az elmúlt évek során, sőt már idén is díjesőben részesült a vállalat. A 2023-as Vinagora Nemzetközi Borversenyen 15 ország több mint 900 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai: az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay bora, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbor, valamint a Dereszla Brut pezsgő. Emellett Champion díjjal jutalmazták a a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú borát. Az idei másik nagy nemzetközi eseményen, a Berliner Wein Trophy-n a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták .
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.