Telefonos csalók adathalász program letöltésére próbálhatják rávenni a bankok és a kincstár ügyfeleit, ezzel szerezve meg gyanútlan emberek számlaadatait – hívta fel a figyelmet a Magyar Államkincstár.

A magukat banki ügyintézőnek kiadó telefonálók leggyakrabban gyanús tranzakcióra hivatkozva keresik meg az ügyfelet, és felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására.

Megoldásként felajánlják egy „vírusirtó” vagy „biztonsági applikáció” letöltését az alkalmazásáruházakból, amellyel valójában a távoli hozzáférést teszik lehetővé az adott eszközhöz.

Ha gyanús hívást kapnak, azonnal bontsák a vonalat!

Figyelmeztettek arra, hogy az alkalmazás letöltésével a csalók szabadon hozzáférhetnek az ügyfél számlájához.

Az államkincstár azt javasolja ügyfeleinek: ha gyanús hívást kapnak, azonnal mondjanak nemet, bontsák a vonalat és jelentsék az esetet a kincstár 1811-es telefonszámán.

csalások felderítésére a Magyar Államkincstár egyetlen esetben sem kéri alkalmazás letöltését vagy jelszó kiadását az ügyfeleitől.

A jegybank alelnöke a gyanakvás fontosságára hívta fel a figyelmet

Az Igazságügyi Minisztérium (IM) is csatlakozott a KiberPajzs néven indított oktatási és kommunikációs együttműködéshez – derült ki a minisztérium, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség hétfői sajtótájékoztatóján. Az együttműködés tagjai még a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat – Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSz-NKI) és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) is. A legfőbb üzenetük az – azon túl persze, hogy cél a fogyasztók pénzügyi tudatosságának növelése –, hogy a kibertérben „mindig legyünk gyanakvóak”. Bővebben>>>