Csak remélni lehet, hogy a komplex hídfelújítás megkezdéséig rendelkezésre álló időszakban nem következik be nem várt esemény a hídszerkezetben - egyebek között erre az összefoglaló megállapításra jutott áprilisban az Msc-Főmterv konzorciuma a Lánchíd hídszemléjének elvégzéséről készített, 9. rajzszámú jelentésében.

A vizsgálatsorozatot - amelynek több beszámolója is a Világgazdaság birtokába került - a Budapest Közút Zrt. rendelte meg.

QP | Quality Placement

Az áprilisi jegyzőkönyv szerint a híd jelenlegi állapotában "nagyon nehéz bármilyen prognózist adni arra nézve, hogy mikortól várható a romlási folyamat egy intenzívebb, balesetveszélyesebb szakaszba fordulása".

Az Msc-Főmterv szerint az öttonnás össztömeg-korlátozás bevezetése lassítja a Lánchíd állagromlását, ám számítani lehet arra, hogy kisebb betondarabok lehullhatnak a szerkezetről.

A pályalemez vasbeton szegélybordáinak és az azokat alátámasztó acéltartóknak az általános korróziós állapota igen súlyos. A legnagyobb kockázat a déli oldali járdalemeznél áll fenn: ennek a gyorsuló romlása könnyen tömeges lemezbeszakadásba fordulhat át, és ez szükségessé teheti - ez érvényes az északi oldalra is -  a hídi járdák lezárását a gyalogosforgalom elől. A járdalemez ugyanis bárhol és bármikor átlyukadhat.