A hét elején újabb jelentős előkészítő munka kezdődött a Lánchídon és környezetében. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt., a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ugyanis ezekkel mozgatja a felújítás során.

A pesti oldalon hétfőn és kedden felállították és összeszerelték a 12 tonna teherbírású toronydarut, amelynek horogmagassága 29,75 méter – vagyis ilyen magasra tud emelni –, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítették, ezek tömege 100 tonna. Azért kellett cölöpözni az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a toronydaru terhelését - olvasható a BKK oldalán,

QP | Quality Placement

Az előkészületek hamarosan véget érnek, és június 16-án, szerdán hajnali 4 órakor a kivitelező teljesen lezárja a Lánchidat. Addig a közúti forgalom, így a 16-os és a 105-ös nappali, valamint a 916-os és a 990-es éjszakai autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek rajta, a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között pedig – mindkét irányban – ingyenesen lehet utazni.

A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak.

A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás.