A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé – közölte a pénzintézet.

Az alszámlák közötti bontás év eleji meghatározásánál láthatóan bíztak a kártyabirtokosok a járványhelyzet enyhülésében, ugyanis a szálláshely alszámlára kerülő összeg csupán 6 százalékkal csökkent a korlátozásokkal még alig érintett 2020 első negyedévéhez képest. Ezzel együtt is a vendéglátás alszámla lett az első negyedév győztese, itt ugyanis 41 százalékkal növekedett a feltöltött összeg, míg a szabadidő alszámla esetén ez csupán 14 százalék. A számlák közti megoszlásnak az idei évben viszont kisebb a jelentősége, ugyanis december 31-ig minden alszámláról lehet fizetni bármely K&H SZÉP kártya elfogadóhelyen, ami még tovább fokozhatja a tavalyi intenzív, 18 százalékos K&H SZÉP kártya használat növekedést.

QP | Quality Placement

Az első negyedév eredményei alapján egyelőre kivárnak a kártyabirtokosok a költésekkel, ugyanis mindössze 3 százalékkal növekedtek a K&H SZÉP kártyáról kifizetett összegek a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ezen belül viszont az online vásárlások forgalma közel megtriplázódott, a vendéglátás alszámlán a legfőképp, melynek legnagyobb nyertesei az online ételrendeléssel és kiszállítással foglalkozó oldalak voltak.

A K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma márciusban átlépte a 30 ezret, mert gyorsuló ütemben csatlakoznak a vállalkozások elfogadóhelyként. Míg tavaly egész évben több mint 4 ezerrel, addig idén az első hónapban már közel 1400-zal gyarapodott a számuk. Ennek oka egyértelműen az, hogy a több mint negyedmillió K&H SZÉP kártya tulajdonos jelentős vásárlóerőt jelent.