A főváros tömegközlekedés-finanszírozási tárgyalóbizottsága, vagyis Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor pénzügyi és György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettesek, Németh Zoltán fővárosi Fidesz-KDNP-s frakcióvezető és Rogán Antal, a gazdasági bizottság fideszes elnöke január elején küldte meg a javaslatait a kormányfőnek és több kormánytagnak.

A javaslatok között szerepel a BKV zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatásának feloldása, az úthasználati díj bevezetése, a régiós elvű közösségi közlekedési adó kivetése, a helyi iparűzési adó mértékének emelése, a közösségi közlekedés áfakulcsának 27-ről 5 százalékra történő csökkentése. A főváros elképzelései között van a rossz hatékonysággal folytatott tevékenységek kiemelése a BKV kereteiből. A városvezetés a parkolási bevételek fővároshoz rendelését indítványozza, valamint a fővárosi és a kerületi önkormányzatok forrásainak megosztásán is változtatna, ehhez azonban Rogán Antal különvéleményt fűzött, jelezve, hogy nem ért egyet velük.

Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca fővárossal folytatott tárgyalásokra kijelölt államtitkára korábban azt mondta az MTI-nek, hogy 2012-ben a tárca nem lát lehetőséget a parlament által már elfogadott jogszabályok módosítására. Példaként említette az adótörvényeket, a forrásmegosztásra, valamint a parkolási bevételekre vonatkozó szabályozást. Jelezte: az egyeztetéseken mindvégig az "egy forint - egy forint" elvet képviselte a finanszírozás kérdésében, vagyis amennyit a főváros vagy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hozzátesz a tömegközlekedési vállalat kasszájához, annyit tesz hozzá a kormányzat is.A főváros tömegközlekedés-finanszírozási tárgyalóbizottsága, vagyis Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor pénzügyi és György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettesek, Németh Zoltán fővárosi Fidesz-KDNP-s frakcióvezető és Rogán Antal, a gazdasági bizottság fideszes elnöke január elején küldte meg a javaslatait a kormányfőnek és több kormánytagnak.

A javaslatok között szerepel a BKV zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatásának feloldása, az úthasználati díj bevezetése, a régiós elvű közösségi közlekedési adó kivetése, a helyi iparűzési adó mértékének emelése, a közösségi közlekedés áfakulcsának 27-ről 5 százalékra történő csökkentése. A főváros elképzelései között van a rossz hatékonysággal folytatott tevékenységek kiemelése a BKV kereteiből. A városvezetés a parkolási bevételek fővároshoz rendelését indítványozza, valamint a fővárosi és a kerületi önkormányzatok forrásainak megosztásán is változtatna, ehhez azonban Rogán Antal különvéleményt fűzött, jelezve, hogy nem ért egyet velük.

Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca fővárossal folytatott tárgyalásokra kijelölt államtitkára korábban azt mondta az MTI-nek, hogy 2012-ben a tárca nem lát lehetőséget a parlament által már elfogadott jogszabályok módosítására. Példaként említette az adótörvényeket, a forrásmegosztásra, valamint a parkolási bevételekre vonatkozó szabályozást. Jelezte: az egyeztetéseken mindvégig az "egy forint - egy forint" elvet képviselte a finanszírozás kérdésében, vagyis amennyit a főváros vagy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hozzátesz a tömegközlekedési vállalat kasszájához, annyit tesz hozzá a kormányzat is.