A BNPL, azaz a Buy now Pay later konstrukciók az Egyesült Államokban indultak hódító útjukra néhány évtizeddel ezelőtt. A mozgalom részben a hitelkártya-konstrukciók kiváltásából táplálkozott, az ötletgazdák ugyanis szerettek volna egy minden korábbinál kényelmesebb késleltetett fizetési megoldást átültetni a gyakorlatba - írja a Világgazdaság.

Az amerikai lakosság csaknem 60 százaléka vett már igénybe BNPL-szolgáltatást. A halasztott fizetés B2C (vállalat-fogyasztó kapcsolati) adaptációja Nyugat-Európában, sőt már Csehországban és Lengyelországban is igen magas, itthon a B2B (vállalatok közti) üzleti modellben indul hamarosan hasonló szolgáltatás - mondta a hírportálnak Berényi Benjamin, a PastPay.io társalapítója.

Csábító ígéret

A szolgáltató azt ígéri, hogy rendszerében a vállalatok két kattintással teljesen ingyenesen, rejtett költségek nélkül kaphatnak 30 vagy akár 60 napos fizetési határidőt. Ezzel a kereskedői oldal annyiban járhat jól, hogy a BNPL-konstrukciók növelik a vásárlók átlagos kosárértékét: a többség többet költ és többször.

A PastPay átlagosan 60 százalékkal magasabb kosárértékkel, 80 százalékkal alacsonyabb kosárelhagyási rátával és 40 százalékkal magasabb konverziós rátával kecsegteti a célba vett webshopokat. Amiatt nem kell aggódni, hogy az ügyfél késve fizet, ugyanis a kereskedők a vásárlási folyamat lezárulta után azonnal megkapják az adott összeget a PastPaytől. A szolgáltatás várhatóan hamarosan élesben is elindul Magyarországon.