Rekordévet zárt 2021-ban a magyar kézben lévő, több mint 20 éve működő BioTechUSA-cégcsoport, amely 100 országban, 24 webshoppal,. 270 franchise-üzlettel forgalmazza az étrendkiegészítő termékeit. 

A cég Napi.hu-nak elküldött eredménylistájából kiderül, hogy az árbevétel 2021-ben 57 milliárd forintot tett ki, ez napi átlagban több mint 156 millió forintos forgalmat jelent. Az összárbevétel 20 milliárd forinttal nőtt 2020-hoz képest, a kiugró többlet a cég saját forgalombővülése mellett annak köszönhető, hogy felvásárolta a ScitecNutritiont. 

Kép: Biotech USA

A BioTechUSA bérekre bruttóban 7,41 milliárd forintot köültött, adókra pedig több mint 9 milliárd forint ment el. Emellett a társaság majdnem 16 milliárd forint értékű szerződést kötött a magyar alvállalkozóival. 

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. 

„Történetünk eddigi legsikeresebb éve van mögöttünk. Jelentősen növeltük árbevételünket, összességében pedig minden értékesítési csatornánkon növekményt értünk el!”

 

– értékelte a 2021-es eredményeket Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos. Szerinte a pandémiás helyzetben új megoldásokra volt szükség. A forgalmat ugyanis visszafogták az időszakos lezárások, főleg a nyugat-európai régióban. "Megbirkóztunk az elszálló alapanyagárakkal és logisztikai költségekkel. Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívásunk az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz. Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását" - tette hozzá. A cég nagyszabású beruházási programja folyatódik 2022-ben, befejeződik a budapesti Huszton lévő székház bővítése, amelynek keretében több száz további munkaállomást alakítanak ki. Létrehozzák a cég automata raktárát Szadán, új technológiákat vezet be a társaság, többek között azért, hogy zöldebb, azaz környezetbarátabb csomagolást kapjanak a termékek. 

A BioTechUSA azon dolgozik, hogy fenntartsa a vállalat európai top5-ben elfoglalt helyét az étrendkiegészítő iparágban, mely az úgynevezett omnichannel értékesítési stratégián alapszik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az értékesítés több csatornán keresztül zajlik. A cég nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, álelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

A BioTechUSA termékfejlesztéseit saját, 25 fős, főként élelmiszermérnökökből álló csapata koordinálja.  A cég közölte, hogy a társadalmi felelősségvállalási programra 100 millió forintot biztosítanak, többek között támogatást nyújt a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, a Magyar Vöröskeresztnek vagy éppen a Budapest Bike Maffiának. Az Ukrajnában zajló háború miatt pedig a társaság úgy döntött, 20 millió forint értékű adománnyal segítjük az ukrajnai menekülteket és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját.