A Tesco tapasztalatai szerint, a vásárlók számára ugyanakkor nem a mennyiség a legfontosabb: egyre inkább a minőségi, jó ár-érték arányú, friss élelmiszereket keresik, különösen az ünnepek alatt. Az ünnepeket megelőző időszakban - különösen a karácsony előtti másfél hétben - jellemzően megugrik az áruházi vásárlások száma. Az áruházlánc éves forgalma mintegy 20 százalékát novemberben és decemberben realizálja, idén pedig a tavalyinál is jobb eredményekre számít - olvasható közleményükben.

A Tesco áruházai karácsonyig minden vasárnap nyitva tartanak, december 24-én pedig délig, az ilyenkor jellemző megnövekedett látogatószámra felkészülten várják vásárlóikat.

Az ünnepi vacsora alapját adó húskészítményekből a karácsony előtti hetekben mintegy 20 százalékkal többet vásárolnak az áruházakban, mint más hónapokban. Halból ilyenkor realizálja éves forgalma kétharmadát a vállalat: idén várhatóan mintegy 600 tonna fog fogyni, amiből 400 tonna élőponty. A megnövekedett kereslet kiszolgálására 26 áruházában idén is külön halsátrakat állít fel a Tesco.

Az édességpalettán több mint 2,3 millió csomag szaloncukor, 3,5 millió figurás édesség és 500 ezer mikuláscsomag várja gazdáját a polcokon. A Tesco közel 2000 vásárló bevonásával megújította Tesco márkájú szaloncukor választékát. Emellett sajátmárkás habkarika, habcsók, valamint bejgli és tekercsek is szerepelnek a kínálatban.

A Tesco az ünnepekre jellemzően inkább magyar bort választ, mint külföldit. Idén 2 millió palack borral, ugyanennyi pezsgővel, és 1,4 millió üveg előre csomagolt égetett szesszel készül az áruházlánc.

QP | Quality Placement