Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback számára Belgiumban szükséges akkumulátor-modulokat és -cellákat eddig teherautóval szállították a győri üzemből a mintegy 1300 kilométeres útvonalon. A belga telephely igényeinek kielégítésére naponta tizenkét-tizenöt teljesen megrakott jármű indult el Európán keresztül. Ezt a teherautó-karavánt most vasúti szállítás váltja fel. Az átállással évente mintegy 2600 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás az Audinál – írta meg a Green Car Congress.

Ahol csak lehetséges, az Audi a DB Cargo DBeco plus szolgáltatását veszi igénybe - jelenleg például az ausztriai és németországi szakaszokon a szolgáltatás kizárólag megújuló forrásokból, például szél-, víz- vagy napenergiából nyeri az energiát, így a szállítás szén-dioxid-mentes. Magyarországon és Belgiumban az Audi a DBeco semleges szolgáltatást használja. Ezzel a termékkel a szállításhoz felhasznált energiát klímajegyek segítségével kompenzálják, így máshol csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást.

Az akkumulátor-modulok magyarországi beszállítójának nincs saját vasúti mellékvágánya, ezért az Audi AG régi projektpartnere, a DB Cargo a közelmúltban egy logisztikai központot helyezett üzembe a győri telephelyen. Az időjárástól védett helyen az akkumulátormodulokat teherautókról vasúti kocsikra rakodják át a szállításhoz. A modulokat először teherautóval veszik át a gyártótól, majd a győri logisztikai központból vasúton szállítják Brüsszelbe. Kezdetben egy könnyűszerkezetes csarnok épült a győri Audi gyár közvetlen szomszédságában; a további bővítés már tervben van.

Hasonlóképpen a késztermékek nagy részét is vasúton szállítják: Az Audi járműveinek mintegy 68 százaléka már ma is vasúton hagyja el az európai gyárakat, és ez az arány a jövőben még növekedni fog.