A Mastercard 16 éve hívta életre az Év bankja versenyt, mely a magyar kereskedelmi bankok legrangosabb seregszemléje. A program az évek során sokat változott, és az idén teljes mértékben átalakul. A változás a verseny folyamatát és a kategóriákat egyaránt érinti. A korábbiaktól eltérően a szervezők már a pályázatok leadásának határideje előtt bő fél évvel meghirdetik az aktuális kategóriákat.

Ezek között több újdonság is található 2021-ben: a verseny történetében most először lehet vállalati termékkel és szolgáltatással nevezni, első alkalommal díjazzák a legjobb kártyadesignt és a leginnovatívabb marketingkommunikációs kampányt is. A fókusz továbbra is az innováción, az ügyfélélményen és a lakossági szolgáltatásokon marad.

QP | Quality Placement

A megújult szempontrendszer és a magas presztízsű szakmai zsűri névsora is publikus lesz nem sokkal a kategóriák kihirdetését követően. A verseny célkitűzése és küldetése továbbra sem változott: kiemelni és reflektorfénybe állítani azokat a példaértékű munkát végző szolgáltatókat, akik egyedi, innovatív, magas színvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és példaértékű kezdeményezésekkel vannak jelen a hazai piacon.

Ezek az új kategóriák

  • 2021-ben a bankok a következő 8 kategóriában mérhetik össze teljesítményüket:
  • Az év lakossági ajánlata
  • Az év mobilbanki megoldása
  • Az év UX megoldása (ügyfélélmény)
  • Az év vállalati termék és szolgáltatás innovációja
  • Az év társadalmi kezdeményezése
  • Az év fenntartható bankja
  • Az év kártyadesignja
  • Az év marketingkommunikációs kampánya

A versenyt lezáró gálán adják át az Év bankja 2021 fődíjat is, melynek nyerteséről a 8 kategóriában elért eredmények alapján döntenek. A verseny elindításakor egy hiányt pótoltunk a hazai pénzügyi szektorban. Támogattunk egy olyan díj létrejöttét, amely kiemeli és elismeri azokat a banki törekvéseket, amelyek a folyamatos megújulás, innováció és ügyfélcentrikus gondolkodás mellett a mindennapi pénzügyeink jobbá tételén dolgoznak. Az elmúlt években a teljes iparág óriási átalakuláson ment keresztül. 16 éve egy banki átutalást a legtöbben még csak papír alapon, a bankfiókból tudtak indítani. Ma már ezt néhány másodperc alatt a mobilunk segítségével megoldjuk, számlaszám se kell hozzá, akár egy e-mail cím vagy telefonszám is elég” - példázta a változást Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Éppen ezért fontos, hogy egy ilyen sebességgel fejlődő szektorban az egyik legrangosabb szakmai verseny is folyamatosan alkalmazkodjon, megújuljon, és meg tudja tartani kimagasló presztízsét”.

A pénzügyi digitalizáció a gyorsaság és biztonság mellett kiemelt jelentőségűvé tette az ügyfélélményt, de a szolgáltatóknak ezek mellett a kommunikációnak és a termékek megjelenésének is nagy figyelmet kell szentelniük. Ezt hangsúlyozza az olyan kategóriák megjelenése, mint Az év UX megoldása, Az év kártyadesignja vagy Az év marketingkommunikációs kampánya. A verseny díjainak sorában a napi üzletmenet legjobb megoldásai mellett továbbra is kiemelten fontos a pénzintézetek társadalmi és környezetvédelmi kezdeményezéseinek értékelése.