A Takarék csoport irányító szerve, az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. április 30-án megtartott közgyűlésén elfogadta a pénzintézet tavalyi beszámolóját, a bankcsoport idei üzleti tervét és a frissített ötéves stratégiai tervpályáját. A közgyűlés megállapította: meghatározó volt a Takarék csoport és a takarékszövetkezeti integráció életében a tavalyi év, amelynek fő célkitűzése a példátlan mértékű és összetettségű takarékszövetkezeti fúziók levezénylése, illetve az új kereskedelmi bank, a Takarékbank Zrt. elindítása volt.

A bankcsoport üzleti stratégiájának értelmében 2019-ben két lépésben egyesült a csoporthoz tartozó 12 takarékszövetkezet, 2 regionális bank és a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. Az egyesülések nyomán az új, egységes Takarékbank november 1-jén kezdte meg országos működését a magyar piac egyik legnagyobb szereplőjeként. A Takarékbank 1,1 millió ügyfelet szolgál ki és az ország messze legnagyobb fiókhálózatát üzemelteti.

QP | Quality Placement

Az MTB 2019-ben 7,2 milliárd forintos nettó kamatbevétel, 6,6 milliárd forintos nettó jutalékbevétel és 13,9 milliárd forint nettó üzleti (trading) eredmény mellett érte el a 8,3 milliárd forintos egyedi tárgyévi eredményt. Az év során jól menedzselte a pénzügyi eszközportfólióját, amin jelentős piaci értéknövekedést ért el, melynek révén tárgyévi teljes átfogó jövedelme elérte a 14,6 milliárd forintot. Az MTB hozzájárult a Takarékbank létrehozásának egyszeri költségeihez is 3,1 milliárd forinttal, amely az idei évben már nem terheli eredményét.

A 2023-ig szóló frissített ötéves stratégia azzal számol, hogy a szektor modernizálása, a jelentős digitális fejlesztések, valamint az egységes kereskedelmi bank létrehozásával járó üzleti potenciál és a hatékonyabb működés révén a Takarék Csoport 2024-re 10 százalékra növeli piaci részesedését, évi 30 milliárd forintos eredménnyel.