Mi lesz a Rákóczi úttal, a 3-as metróval és a Lánchíddal? - válaszolt a BKK-vezér

A "városi autópályák", például a Rákóczi út és a Bajcsy-Zsilinszky úton csökkentené az autóforgalmat a BKK-vezér. A 3-as metró akadálymentesítésére 17-18 milliárd forint kell, a metróvonal meghosszabbítása pedig csak 2021 után jön szóba, ha lesz rá uniós forrás.
Csernátony Csaba, 2020. március 5. csütörtök, 07:57
Fotó: MTI Fotó / Mohai Balázs

A Lánchíd felújításához hasonlóan várhatóan még a tavasszal feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki a 3-as metró aluljáróinak felújítására és akadálymentesítésére, amely 17-18 milliárd forintból valósulhatna meg - mondta az MTI-nek adott interjújában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezérigazgatója, Varga Ivett.

Robogó, roller, autó egy ponton

Tervekben szerepelnek mobilitási pontok létrehozása, ilyeneket - ideiglenesen - már korábban is kialakítottak egy európai uniós projekt keretében. A mobilitási pontokon kerékpárkölcsönző, elektromosrobogó-, elektromosroller- és közösségiautó-megosztó is működött.

Ezeken a pontokon mérni lehet, hogy a fővárosiak melyik szolgáltatásokat veszik leginkább igénybe. A projekt keretében olyan lehetőségeket is vizsgálnak, mint a virtuális dokkolók kialakítása. Az elektromos rollereket például csak ott lehetne elhelyezni, megakadályozva azt, hogy városszerte bárhol "elhagyják" őket.

Uniós pénz kell a káposztásmegyeri metróhoz

A 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezése még az idén lezárható, ha a szükséges források rendelkezésre állnak.

A 3-as metró meghosszabbítása, valamint a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése európai uniós források bevonásával tudna megvalósulni, tehát reálisan akkor, ha a 2021-2027-es uniós költségvetési ciklusban a főváros erre támogatást kap.

Vége a városi autópályáknak?

A forgalomcsillapításra vonatkozó javaslatot a BKK-nak a Budapest Közút Zrt.-vel közösen kell majd kidolgoznia. Elsődleges szempont a belvárosi forgalom csillapítása, a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedés támogatása, az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztése. Varga Ivett szerint a cél a "városi autópályák" - mint a Bajcsy-Zsilinkszky út vagy a Rákóczi út - forgalmának csökkentése, újragondolása - fűzte hozzá Varga Ivett.

Az elektronikus jegyrendszerről szólva közölte: a korábban "nem nagy sikerrel" megvalósított projektet a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék lezárni; ebben konszenzusra törekednek a hálózat kiépítésével megbízott Scheidt & Bachmann céggel. Ezzel párhuzamosan előkészítik az új fővárosi viteldíjrendszert, amelynek keretében az elektronikus jegyrendszer megvalósulhat majd.

Mi lesz a Lánchíddal?

A Lánchíd felújításáról Varga Ivett azt mondta, várhatóan még tavasszal feltételes közbeszerzési eljárást indítanak. A műszaki tartalom érdemben nem módosul, továbbra is a híd, a pesti villamosalagút és a budai váralagút együttes rekonstrukciójára tennének javaslatot. Majd az ajánlatok és a források rendelkezésre állásának függvényében lehet dönteni arról, hogy pontosan milyen részfeladatokra köthetnek szerződést. Szerinte a Lánchíd rekonstrukciójának elhalasztása a többi híd felújításának csúszását is magával hozhatja.

A Lánchíddal kapcsolatos társadalmi vita a forgalmi rendjét befolyásolhatja majd. Ez a híd gyalogoshídnak kevésbé alkalmas, hiszen az útpályáról erősen korlátozott a kilátás a láncszerkezet miatt, amely ráadásul az átjárást is akadályozza.

A vezérigazgató közölte azt is, a BKK jogköreit 2014 óta folyamatosan szűkítették, most az a cél, hogy - az eredeti holdingkonstrukcióban - ezeket helyreállítsák. Az a legfontosabb, hogy a területen működő valamennyi fővárosi gazdasági társasággal - Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő (BÖK) Kft., Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok (BKÜ) Zrt., Budapest Közút Zrt. és BKV Zrt. - sokkal szorosabb szakmai együttműködés valósuljon meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mariusz_, 2020.03.05 09:31

Lefordítva: elveszünk, cserébe legalább nem adunk semmit. Szép munka.

Milyen városi autópálya? Mindegyik főútvonal belefut a belvárosba, és ott meghal. Nincsen egy darab városi autópálya sem a városban, és a nagyobb probléma, hogy NINCS EGY DARAB ELKERÜLŐ ÚTVONALA SEM A VÁROSNAK. És nem is lesz. Mert csak. Nem lehet áthaladni, cserébe elkerülni sem.
Építsétek tovább az élhetetlen városotokat, a politikusok és vezérigazgatók még akkor is közpénzből finanszírozott luxusautóval, sofőrrel fognak bejárni a belvárosi irodáikba, luxuséttermeikbe és bordélyokba, mikor már a világ összes emberét és járművét kitiltották onnan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html