Megszólalt Vitézy - ezek a nagy budapesti tervek

Felvázolta a budapesti városfejlesztés és közlekedés jövőjével kapcsolatos elképzeléseit a főváros közlekedésének fejlesztésével új szinten megbízott szakember. A vasút nagyobb szerepet kaphat, és meg kell szűnnie a tarthatatlan állapotoknak - írta ki közösségi oldalára Vitézy Dávid.
Szabó M. István, 2020. január 22. szerda, 09:33
Fotó: Napi.hu / Németh Dániel

"Létrejön a Budapest Fejlesztési Központ (BFK), mely a korábban is budapesti beruházásokkal foglalkozó KKBK átalakításával új intézményi hátteret és szervezőerőt ad az állami városfejlesztési és közlekedési beruházásoknak Budapesten. Ez óriási lehetőség, Budapest és vonzáskörzete legfontosabb, évtizedekre szóló állami beruházásai és fejlesztései összpontosulhatnak világos koncepció mentén egy intézménynél mostantól" - kezdődik az a Facebook-bejegyzés, mely szerdán reggel Vitézy Dávid oldalán.

Egy éve dolgozik azon - írta, hogy a vasút végre nagyobb szerepet vállaljon főváros közlekedési hálózatában, hogy a budapesti reptér és a hév halmozott problémáira megoldások szülessenek, ezért is vállalta el a BFK vezetését. Azért nem a BKK-ét, mert bár a főpolgármester nyilvánosan is bátorította erre, úgy látja, hogy "Budapest közlekedési problémáinak jelentős része ma a városhatáron kívülről származik". Ezért az ügy érdekében nem a korábbi struktúrában, hanem a BFK vezetőjeként tudja a legtöbbet megtenni.

A BFK legfőbb feladata szerinte, hogy a főváros "fenntartható fejlődését szem előtt tartva tudja összehangolni - és részleteiben előkészíteni - az állami fejlesztéseket Budapesten és agglomerációjában". Ehhez Vitézy a legjobb európai példákból merít majd.

Vitézy felsorolja a posztban azt is, hogy szerinte a BFK-n keresztül milyen fejlesztésekre van szükség. Leginkább a vasút bekapcsolására Budapest vérkeringésébe. Ehhez szükséges a fejpályaudvarok fejlesztése, új dunai vasúti híd, körvasút fejlesztése, új vasúti megállók létesítése, a Liszt Ferenc repülőtér 2-es és leendő 3-as termináljának bekapcsolása a vasúti hálózatba, a hév-vonalak fejlújítása és fejlesztése, új hév-vonatok beszerzése, a ráckevei és csepeli vonalak meghosszabbítása, új P+R parkolók építése, a regionális koordináció javítását a budapesti és az elővárosi tömegközlekedés között. A megvalósulásra Vitézy szerint sok időre lesz szükség, amely akár 7-10 év is lehet.

"Nincs tehát mire várni, az előttünk álló évtized legjelentősebb és egyben legfontosabb budapesti közlekedési beruházásai ezek" - írta, hozzátéve, hogy nem akar a politikai vitákban részt venni, nem akar újakat generálni, "hanem azon dolgozni, hogy Budapest jobb hely legyen".

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2020.01.22 12:58

Vitézy elsősorban a kötöttpályás közlekedést fejlesztené, miközben az utak állapota katasztrofális, a főutak felújításával is foglalkozni kellene.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

narancsragacs, 2020.01.22 10:33

"Törpapa" elővette "okoskát" a legokosabb narancsot :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mariusz_, 2020.01.22 10:27

E L K E R Ü L Ő Ú T. Ez a szó nincs meg a szókincsben? Az összes város amire hivatkoztok, LEGALÁBB 1 körgyűrűvel rendelkezik. Budapest eggyel sem. Ennyi, köszönöm, havi kétmillió forint + 300 000 Ft költségtérítés + szolgálati AUTÓ lesz.

Az agglomerációt lakóparkokkal telekorrumpáló önkormányzatok is megérnének egy misét. Aki a semmi közepén álló mediterrán lakóparkba költözik, ki, az nem fogja a járni képtelen gyerekeit naponta kétszer négy helyre busszal vinni, és maga sem azzal jár majd sehova. Talán be kéne fejezni az agglomeráció emberekkel és autókkal való telepumpálását.

A fenti két szempontot ha kivonjuk, akkor jöhet a lezárás, sarcolás, a tiltás, és a büntetés. Egyik unortodoxabb mint a másik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nemhiszem, 2020.01.22 10:19

@kanri: unokatesó... várható volt hogy megint előkerül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.01.22 09:47

Az m1 köztévé riportere Karácsonytól azt kérdezte, hogy "Mennek a szirénák?"
----------
Tényleg wazze, a szirénák hová mennek, ha mennek? Rómába, a harangok után? Fontos kérdés, biztos nincs komolyabb. De ha most nem MŰKÖDNEK a szirénák, akkor az még Tarlós sara lenne.
A másik fontos kérdés, ha mennek a szirénák, akkor hogyan? Libasorban? Ne tarts lépésben? Párosával?
Szóval, nagyon alacsony szinten van a kormány köztévéje. Nagyon alja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html