Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A tervezettnél hamarabb, már idén szeptemberben megkezdődik a Lánchíd és a Széchenyi István tér alatti villamos-alagút lezárása - derül ki abból az előterjesztésből, amelyet Szeneczey Balázs és Bagdy Gábor alpolgármesterek nyújtottak be a fővárosi közgyűlésnek.

A dokumentum szerint a februári közgyűlés óta eltelt időben áttekintették a határidőket és úgy ítélték meg, hogy hamarabb is nekiállhatnak a munkának. Ezzel együtt a befejezés várható ideje is módosul: 2021 vége helyett már júniusban visszakaphatják az emberek a hidat és a 2-es villamos alagútját.

Pár hónappal korábban lapunk írta meg először, hogy nagyon elhúzódhat a környék felújítása. A költségvetési tervszámok szerint ugyanis a váralagút és a Clark Ádám tér rekonstrukciójára csak 2021 és 2024 között lehet forrás. Ezt támasztja alá a főváros 2018-2024-es fejlesztési előirányzatait tartalmazó dokumentum is.

Tarlós István akkor nagy erőkkel cáfolta, hogy a környéken 6 éves káosz jönne. A főpolgármester 3-3,5 évet becsült, arra azonban nem tért ki, hogy akkor miért szerepeltek 2024-es tervek a költségvetésben.

A friss előterjesztés már nagyon óvatosan fogalmaz az alagúttal és a térrel kapcsolatban:

Ezen feladatok megvalósítására - II. ütemként - a későbbi években, a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén kerülhet sor.

A dolog már csak azért is nagyon furcsa, mert egy bő évvel korábbi előterjesztésben még azt írták, hogy a munkákat egy időben érdemes elvégezni.

Aki gyakran autózik arra, tudja hogy a legtöbb autó a Lánchíd-alagút útvonalon halad, a Fő utca és a Lánchíd utca az autók kisebb részét vezeti csak el. Ez azt jelenti, hogy ha az Alagútban elkezdenek potyogni a mozaikok és nem lehet már húzni a felújítást, akkor hiába lesz jó állapotú Lánchidunk, a forgalom egy része a Margit hídra és az Erzsébet hídra terelődhet, vagy az autósok a váron át próbálnak majd átvergődni, amely garantálja a dugókat.

A kép forrása: Szász Péter/Napi.hu.