Jövő nyárra elkészülhet a Balaton-márka, amely egységes turisztikai régióként jeleníti meg a külföldi piacokon a Balaton-régiót.

A Balaton elsősorban belföldön népszerű úti cél. Sz elmúlt években a térség környéke nagyon sokat változott, ami nagy forgalmat eredményezett. A tendencia miatt nyáron érdemes kapacitást növelni - fogalmazott a szervezet elnöke a rádióban.

QP | Quality Placement

Néhány héttel ezelőtt hirdették ki a Kisfaludy szálláshely-fejlesztési program nyerteseit. A Balaton régióban több mint 20 szálloda fejlesztése, és legalább egy tucat szálloda felújítása, bővítése, szolgáltatásokkal való kiegészítése kezdődik el. Országosan 700 panzió fejlődéséhez járul hozzá a kormány a programon keresztül, ennek több mint harmada az ország legnagyobb tava környékén valósul meg.

Megszületett az országmárka, ennek mintájára dolgoznak a Balaton-márka kialakításán is, ami egy egyszerűbb kommunikációt és pozicionálást, valamint egy sikeresebb marketingakciót hoz magával. Ennek segítségével 2009 nyarától egységes turisztikai régióként kommunikálják majd a külföldi piacokon a balatoni turisztikai térséget - tette hozzá Hoffmann Henrik.

A márka kialakításáért kiírt pályázaton győztes konzorcium - melyet a Balatoni Turizmus Szövetség, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Balaton Fejlesztési Tanács és a régióban tevékenykedő civil szervezetek alkotnak - mintegy 1 milliárd forintból gazdálkodhat a következő két évben.

Fotó forrása: Katona Vanda / Napi