Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Dányi Gábor, az európai uniós fejlesztések koordinációjáért felelős helyettes államtitkár elmondta: "a változás nem érdemi és nem koncepcionális, a tervezet a BFT korábbi stratégiáját veszi alapul" - tette hozzá. Az uniós programokat illetően érdemi változás nincs, a turizmus területén a várkastély-programot alakították át kicsit. Nőtt a déli vasút forrásigénye, ahol már konkrét összegekkel számolhattak. Csökken a szociális üdültetésre szánt keret, mert abból kikerül a zánkai program jelentős része. A vízminőség védelmét szolgáló projekt az uniós támogatottságú fejlesztések közül a hazaiba kerül át.
A július elején visszavont kormány-előterjesztésben 24 milliárd forint Balatonra szánt hazai fejlesztési forrás szerepelt, három évre elosztva. Ennek a jövő évre tervezett része épült be a jövő évi költségvetésbe. Hazai forrásból további, mintegy 80 milliárd forintnyi összeget szánnak balatoni fejlesztésekre az új kormányhatározat-tervezetben. Még zajlik az egyeztetés arról, miként építsék ezt be a következő évek költségvetéseibe - mondta a helyettes államtitkár.
Wildner Domonkos, a Nemzeti Turisztikai Tanácsadó Testület titkára elmondta, a 2016 tavaszától megszületett, turizmust érintő kormányhatározatoknak köszönhetően kialakult egy egységes, átlátható rendszer, az állami turisztikai feladatok egy kézbe kerültek.
A balatoni fejlesztési programról szólva hangsúlyozta: a kormányhatározatot a kormány visszavonta, viszont a pénzt nem vette el, azt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezébe adta, hogy vizsgálja felül, a tervezett célok beilleszthetőek-e az egységes turisztikai stratégiába.
Az MTÜ koordinációjával és a szakmai szervezetek bevonásával tekintették és vizsgálták át a balatoni turisztikai koncepciókat. A korábbi balatoni fejlesztési kormányhatározatban szereplő konstrukciók közül van ami változatlan maradt, van amely címe, keretösszege, vagy tartalma módosult, és számos új fejlesztési konstrukcióval bővült a csomag. A felülvizsgált program teljes támogatási igénye 367 milliárd forint, ebből 264 milliárd forint uniós és 103 milliárd forint hazai forrás - tette hozzá.
Bóka István, a BFT elnöke emlékeztetett arra, hogy a Balaton-program egy részét még a visszavonás előtt elindították. Hangsúlyozta, a korábbi kormányhatározat visszavonásával formálisan a Balaton koncepcióját és stratégiáját is visszavonták, ezért fontos, hogy az új, elfogadásra kerülő változat minden téren pontosan fogalmazzon.
Nem újdonság, hogy a legtöbb gyártó városi kisautóiból is készít szállításra kialakított változatot, elölről berácsozott raktérrel a hátsó ülések és a csomagtartó helyén. A legújabb Ford Fiestából is készül ilyen, méghozzá nem csak a megszokott szükség-motorokkal.
feketeluk, 2016.12.10 09:31
A Balatonban pont az a szép, hogy emberi léptékű, emberi arcú hely. Még ma is, pedig az elmúlt 50 évben sokat romlott. Például eltűnt sok nádas. Az utóbbi 20 év fejleménye, hogy tele lett tájidegen, tengeri vitorlásokkal. Én vitorlázok tengeren is, Balatonon is, de nem ugyanazzal a hajóval. A tengeren >30láb motorral felszerelt hajóval érdemes vitorlázni, a Balatonon meg kalóztól az 50-sig *vitorlással*. (Lehetőleg fából készült, uszonyos hajóval.) A Balatonon Tihany, Badacsony, Szigliget bájos szépsége a vonzó. Ami eltűnik, ha kaszinók épülnek, ha szögletes luxusvillák épülnek, ha kivágják a szőlőt és panziót építenek a helyére.
Régen a Balatonon sétált az ember a szerelmével a kövekből épített mólón, horgászott és nézte a vitorlásokat. Ma iszonyatos méretű, biztonsági őrökkel védett ezer hajós, zsúfolt marinák vannak beton védőgáttal. A dugóforma tengerre kitalált vitorlások max. évente egyszer vonják fel a vitorlát, különben kimotoroznak, az úri közönség megissza a pezsgőt és visszamotoroznak.