Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
Két, egymásnak ellentmondó jogszabály miatt akár mintegy 100 ezer, hallgatói jogviszonyát szüneteltető (passzív) diák számára válhat lehetetlenné a nyári munkavállalás. A diákok legális foglalkoztatása érdekében az iskolaszövetkezetek azt javasolják, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kezelje egységesen a passzív hallgatói jogviszonnyal rendelkezők munkavállalását, valamint a hallgatói státus igazolásához is ugyanazon dokumentumokat (a diákigazolványt) követeljék meg. A jogszabályok harmonizálása érdekében indult lobbitevékenység azonban egyelőre nem vezetett eredményre − mondta a Napi Gazdaságnak Kücsön Gyula, az Iskolaszövetkezetek Országos Szövetségének (Iszosz) elnöke.
A tavaly nyári vizsgálatok jegyzőkönyvei szerint a revizorok az ellenőrzéskor a diákigazolványt csak érintőlegesen nézik, a véletlenszerűen kiválasztott diákoknál az adóhatóság nem elégszik meg a szövetkezettől kapott iskolalátogatási igazolvánnyal, minden esetben hivatalos levélben veszik fel a kapcsolatot az oktatási intézménnyel a státus ellenőrzése érdekében. Az Emmi ugyanakkor a felsőoktatási törvényre hivatkozik, e szerint arra is lehetőség van, hogy a hallgatói jogviszonyt a diákigazolvánnyal mint közokirattal tanúsítsák a hallgatók.
A NAV tavaly nyáron ugyan csak egy "passzív" diák esetében állapított meg járulékfizetési kötelezettséget (a járulék utólagos befizetése miatt külön büntetésre nem is került sor), az eset azonban rávilágított arra, hogy a hallgatói jogviszonyt másként határozza meg a NAV által is hivatkozott társadalombiztosítási, illetve a felsőoktatási törvény. Előbbi szerint csak hallgatói iskolaigazolással rendelkező, nappali tagozatos diákokat alkalmazhatnak az iskolaszövetkezetek járulékfizetési kötelezettség nélkül.
Már szemmel is látható mennyiségű kompozitot (szálerősítésű műanyagot) használnak az autókban, és most nem a szénszálas dekorbetétekre kell gondolni, hanem a prolipropilén és üvegszál...
rigolya, 2013.05.23 09:30