A vártnál kevésbé ment jól a svájci luxusipari óriásnak

Emelkedő árbevétel mellett a vártnál szerényebben, 9 százalékkal növelte nyereségét a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Financiere Richemont a március végével záródott pénzügyi évében - írja az MTI.
K. Kiss Gergely, 2018. május 18. péntek, 11:34

A pénteken közölt adatok szerint a Richemont éves adózott eredménye 1,22 milliárd euró lett az egy évvel korábbi 1,21 milliárd dollár után. A cég működési eredménye 5 százalékkal, 1,844 milliárd euróra, a bevétele 3 százalékkal, 10,979 milliárd euróra emelkedett.

Az ékszerek eladásából befolyó bevétel 9 százalékkal, 6,447 milliárd euróra nőtt, az órák értékesítéséből származó 6 százalékkal, 2,714 milliárd euróra csökkent.

A zürichi, illetve a johannesburgi tőzsdén jegyzett vállalat mintegy 20 ismert márka - köztük a Cartier, a Van Cleef & Arpels, a Jaeger-LeCoultre, a Piaget, a Montblanc, a Montegrappa, az Alfred Dunhill, a Chloe, a Lancel és a Giampiero Bodino - tulajdonosa. A Richemont leányvállalatai önálló és viszonylag független vezetéssel rendelkeznek.

A zürichi tőzsde pénteki korai kereskedésében 7 százalékos mínuszban állt a Richemont részvényára.

HOZZÁSZÓLÁSOK