BKK-botrány: Szombat estére a T-Systems is bocsánatot kért

A T-Systems Magyarország együttműködik a BKK e-jegy értékesítési projektje ügyében indított vizsgálatban - ígérte Kaszás Zoltán, a társaság vezérigazgatója szombaton a Facebookon megjelent nyilatkozatában, ahol egyben bocsánatot kért a kialakult helyzet miatt - írta az MTI.
Szepesi Anita, 2017. július 22. szombat, 20:14

Az online értékesítési rendszer - a megrendelő BKK-val közös - komoly erőfeszítések miatt jött létre - írta Kaszás a cég FB oldalán, elismerte ugyanakkor, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások. Közlése szerint jelenleg a rendszer leginkább az internetszolgáltatói oldalon tapasztalható támadásoknak van kitéve.

A vezérigazgató a beérkező jelzések alapján feltárt hiányosságok kapcsán munkatársai szakmai elkötelezettségét hangoztatta, hogy a problémákat elhárítsák, kijelentve, hogy az ismert problémákat már javították, és folyamatosan dolgoznak azon, hogy a rendszer még biztonságosabb, megbízhatóbb legyen.

Kaszás Zoltán ismét megerősítette, hogy cégének kötelessége volt feljelentést tett a rendőrségen azt követően, hogy egy fiatalember a rendszert feltörte, majd az általa felfedezett hibát a BKK-nak jelezte. A T-Systems Magyarország vezetője jelezte: amennyiben a fiatalember etikus magatartása bebizonyosodik, felajánlják számára a jövőbeni együttműködés lehetőségét.

Kaszás Zoltán szerint az eset rávilágított arra, hogy Magyarországon az etikus hackerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat és konszenzus sem. Eljött az ideje, hogy Magyarországon erről a tevékenységről a társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei. A T-Systems Magyarország ezzel kapcsolatos kezdeményezésekkel áll elő a közeli jövőben - írta Kaszás.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK