Újdonságokról számolt be a Coop - dübörög a boltmegújítás

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a Coop Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén szerdán. A Coop piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban.
K. Kiss Gergely, 2019. május 22. szerda, 16:41
Fotó: Napi.hu

Összességében pozitív és stabil környezetben gazdálkodott a Coop, a legfőbb számok nem változtak, illetve kismértékben javultak tavaly a megelőző évekhez képest. Az üzletlánc így tartani tudta meghatározó, forgalomarányosan mintegy 12 százalékra tehető piaci pozícióját a hazai kereskedelemben. Ennek hátterében a hatékonyságot javító intézkedések állnak, amelyek keretében átstrukturálódik a csoport bolthálózata, amely növeli a hatékonyságot - mondta Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cég szerdai budapesti közgyűlésén.

A vezérigazgató szerint a korábbi stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a társaság folytatja egyébirányú fejlesztéseit is. A versenyképességet javító, a korszerűsítést szolgáló lépésekként zajlanak a Coop-nál a boltmegújítási program munkálatai, valamint az egyéb technológiai és energiahatékonysági fejlesztések, mint például a napelem-rendszerek telepítése is.

A Coop kommunikációja is követi a trendeket, a fiatalokat ugyanis a közösségi oldalak segítségével szólítja meg egyre aktívabban. A logisztikai együttműködésből eredő hatékonyság-javulásban szintén vannak tartalékok, ezért a Coop folyamatosan újítja meg logisztikai rendszerét, amely a jövőben is folytatódni fog - magyarázta a vezérigazgató.

Az elmúlt időszakban átalakultak a fogyasztók vásárlási szokásai. Ez a trend ugyan kihívást is jelent a Coop számára, de a lakóhelyközeli boltjai miatt profitál is a változásból az üzletlánc. Ennek érdekében tovább kell folytatni a merchandising-tevékenység megújítását, megfelelve a folyamatosan átalakuló vásárlói igényeknek. A legfőbb feladatok között a választék további bővítését, kihelyezését, a frissáru-kínálat terén szükséges előrelépést említette meg Tóth Géza.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szerint a kereskedelmi láncok között a Coop lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc jelenleg a legtöbb, közel 1600 településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki. A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is.

A Coop-csoport tárgyalásokat folytat a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással - üzemeltetőtől függetlenül - fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A Coop keresi a kormány partnerségét a megoldásban és nyitott a döntéshozók válaszára - tette hozzá az igazgatóság elnöke.

HOZZÁSZÓLÁSOK