Összebutórozhat az Emag és az Extreme Digital

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers-csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalatának egyesülését - írja közleményében a két cég.
Szabó Dániel, 2019. október 17. csütörtök, 17:28
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A GVH jóváhagyása után a magyarországi e-kereskedelmi piac két vezető szereplője összeolvad. A célkitűzésük még az, hogy egy új, budapesti központú vállalatot hoznak létre. Ez nem csak Magyarország legnagyobb online kereskedője, de az egész közép-európai régió egyik meghatározó szereplője lehet az e-kereskedelmi piacon.

A közös vállalatban az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető tisztségeket töltenek be. A tulajdon rész pedig úgy oszlik meg, hogy előbbi cég 48 százalékos, az eMAG pedig 52 százalékos részesedést birtokol majd, a tranzakció várhatóan november végén zárulhat le.

"Azáltal, hogy az Extreme Digital egyesíti  erőit az eMAG-gal, tovább optimalizálhatja a tevékenységét, és vásárlói számára kedvezőbb árakat, és jobb minőségű szolgáltatásokat kínálhat. Vásárlóink már az idén novemberi Black Friday-en is érzékelni fogják majd a fúzió által biztosított első előnyöket" - mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

Várkönyi Balázs
Extreme Digital

Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital hibrid üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el egymástól: a vásárlóknak a webshopban kiválasztott terméket a 17 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.

A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. A vállalat logisztikai hálózatának és innovatív üzleti információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.

HOZZÁSZÓLÁSOK