Ez a legkisebb cégek nagy problémája

A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot - derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
Domokos László, 2017. augusztus 22. kedd, 08:03
Fotó: Napi.hu

A mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él - írta az MTI.

A hazai kis- és középvállalati (kkv) szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ugyanakkor a legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel - mondta Búza Éva, a Garantiqa vezérigazgatója.

A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe. A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább "élő szóban", a bankfiókokban bonyolítják.

A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik.

HOZZÁSZÓLÁSOK