Ferihegyi gyorsvasút: húsz év alatt se jutott semeddig a projekt

Az már biztos, hogy a 2020-as futball Európa-bajnokságra nem készül el a már régen beígért Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre tartó gyorsvasút. A G7 friss cikke szerint akár négy-öt év múlva járhatna, de egyelőre még a döntések is hiányoznak hozzá.
Szabó Dániel, 2019. február 2. szombat, 18:29
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Demján Sándor tavaly elhunyt milliárdos magyar vállalkozó már 1999-ben arról beszélt, hogy gyorsvasutat kellene építeni a ferihegyi repülőtérre. Azóta több terv is volt a projekthez, de azok rendre elbuktak. Hiába tűnt úgy, hogy 2016 végén a kormány már eldöntötte, hogy a meglévő vasúti hálózatról leágazó vonalat építenek a reptérre, valójában még itt sincs végleges álláspont.

A gazdasági portál felidézi, hogy Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója azt mondta a hvg.hu-nak január elején, hogy minimum négy-öt év, mire a reptéri vasúton elindulhat a forgalom. Két héttel később a Demokratának azt is kijelentette, hogy a kormány még nem hozott végleges döntést a kiágazás-külön vasút kérdésben. Arra, hogy akkor mégis miért szerepelt a kormányhatározatban már 2016-ban a legázásos változat, arra az a magyarázat, hogy sajtóértesülések szerint 2017-ben egy kínai magánbefektető jelezte, saját költségeken építene egy vasútvonalat - hat darab járművel - 180 milliárd forint saját tőkéből és a Bank of Chinától származó hitelből. Azonban ezzel sem történt még előrelépés.

A fő probléma viszont nem az, hogy Demján ötlete után 20 évvel sem lesz vasúti összeköttetés a reptér és a város között, hanem az, hogy ezt megköveteli az UEFA egy pályázata, amelyet Magyarország már meg is nyert a 2020-as Eb kapcsán. A fociszervezet ugyanis 2014 szeptemberében bejelentette, hogy 12 másik város mellett Budapest is helyet ad a rendezésben, de ehhez "zavartalanul biztosított közlekedési kapcsolatot" követel a város és a reptér között, amely már szinte biztosan nem épül meg egy-másfél év alatt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2019.02.04 00:05

Húsz éve jól teljesít a taxislobby. Még a BKV új 100-as busza sem jelent a taxisoknak igazi konkurenciát, mert kevesen tudnak róla, nincs eléggé reklámozva.

A ferihegyi gyorsvasutat már Ferihegy-2-vel együtt meg kellett volna építeni.

Ferihegy-1 vasútállomás megépítése elhibázott volt(a közelében lakók persze örültek neki, mert ott minden vonat megáll), hiszen nem sokkal utána megszüntették az 1-es terminált.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi1111, 2019.02.02 18:54

Mertek nagyot álmodni.
Azt el kell ismerni, az álmodozásban tényleg jól teljesítenek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html