A GVH jogsértőnek minősítette, hogy a Béres Gyógyszergyár gyermekeknek szánt "Actival Kid Gumivitamin" étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós- és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket.

A szabályozás alapján ugyanis tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket - írja a hivatal.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy

  • a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták,
  • a hirdetésekben használt kifejezések (például "szerezd meg mind!") közvetlenül szólították meg a kisgyerekeket,
  • a hirdetések jellege (zenéje, színes képi világa, dinamikája, az ajándékok köré szőtt szpotok) alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére,
  • a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze, ami különösen vonzóvá tette azokat kiskorúak számára.

Bírságcsökkentő tényezőként vették figyelembe, hogy a Béres már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint azt, hogy a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, és jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság.