Az most már szinte közhelynek számít, hogy a mobileszközök használata a családok életéből nem zárhatók ki, ennek nyomán pedig az emberek is egyre inkább beépítik életükbe.

A Vodafone azt kutatva, hogyan szerezhet még több jó pontot a felhasználók körében, végezett egy kutatást, amelyből kiderült, hogy a magyar családok 86 százaléka tartja a kapcsolatot egymással mobilon keresztül, 61 százalékuknál a családtagok közösen böngészik a különböző közösségi oldalakat - amelyeket egyébként használnak is -, a családok 36 százaléka esetében a családtagok egymás között chatet és/vagy videót is használnak - mondta el Révész Balázs, a Vodafone marketingigazgatója egy keddi sajtóbeszélgetésen.

A kutatásból továbbá az is megerősítést nyert, hogy a gyerekek is egyre fiatalabb korban kapnak kézbe valamilyen mobileszközt: a megkérdezett családokban a gyermekek egyharmada már 10 éves korban kapcsolatba kerül ilyen eszközökkel, illetve az, hogy a fiatalok 85 százaléka telefonnal alszik (például este sem kapcsolja azt ki és arra ébred). A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek háromnegyede hasznosnak érzi ezeket az eszközöket.

A kutatás adatfelvétele során az is megerősítést nyert, hogy a mobileszközök egyre inkább a biztonságérzet szempontjából is fontos szerepet játszanak a családok életében, hiszen az egyre inkább felértékelődik, hogy a gyerekek és a szülők bármikor kapcsolatba léphessenek egymással - mutatott rá Révész.

A családok részéről felmerülő igények kutatásakor azonban egy érdekes tényre is fény derült: kiderült ugyanis, hogy a korábbi feltételezésekkel szemben egy családon belül nem a férfiak azok, akik jobban értik a kütyük világát, hanem éppenséggel az anyák. Az anyukák sokkal jobban átlátják ezt a témát, jobban látják a gyerekekre leselkedő veszélyeket és elsősorban ők döntenek arról is, hogy a gyerekek milyen korban, milyen mobileszközt kapjanak, az apukák csak a döntéshozatal végén a költségek tekintetében döntenek - mondta Révész.

Emellett a fontos igények között merült fel, hogy a családtagok bármikor, bárhol elérhetőek legyenek - aminek főleg a biztonságérzet miatt jelentkezett fontos tényezőként -, illetve, hogy a gyerekek számára legyen egy testre szabott, mind adat, mind költségoldalról kontrollálható megoldás.