Az egész élelmiszeres webárusítás lelke az idősáv. Hiába álmodozik a vásárló arról, hogy ő mikor szeretné fogadni a megrendelését, ha az az idősáv már betelt. Ugyanis vannak kapacitáskorlátok itt is, amivel nyilván nem dicsekszik senki, de a vásárló könnyen beleütközhet ebbe - írta a kereskedelmi szakportál.

Nincs arról statisztika, milyen gyorsan telnek meg az egyes webáruházak idősávjai. Ez ugyan taszító lehet a vásárlóknak, viszont folyamatosan fejlesztenek a webszolgáltatásokon, hogy csökkentsék ennek hatását. Viszont az ilyen jellegű bővítés jelentős forrásokba kerül a boltoknak.

A webáruházak egy része nem fix szállítási díjért dolgozik, hanem az időpontok és a vásárlás értékének függvényében változó mértékű házhozszállítási díjjal. Ez is a verseny része. Vasárnap nem nagyon szállítanak, holott a boltjaik nyitva vannak. Vélhetően az igényfelmérés és a kiszállítási kapacitás függvényében döntöttek így a legtöbben.

A helyben átvétel sem mindenütt ingyenes. Van expressz, aznapi kiszállítás is, de drágábban a szokásos díjért és korán le kell adni a rendelést. És ez csak akkor megy, ha van még szabad szállítási kapacitás.

Készült is egy bonyolult összehasonlító táblázat a díjakról, ezen öt szereplő (Auchan, CBA, GRoby, Spar, Tesco) adatai együtt szerepelnek.