Leállhatnak a Volánok - figyelmeztet a szakszervezet

Vészhelyzet a Volán társaságoknál: létszámhiány miatt hamarosan leállhatnak a buszok, s ez egyértelműen a kormány felelőssége - állítja a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) reagálva Lázár János miniszter nyilvános megjegyzésére, miszerint akár meg is szűnhetnek a "Volánok", összevonhatják a MÁV-val.
Napi.hu, 2015. július 20. hétfő, 08:50

A KKSZ határozottan tiltakozik az összevonás ellen, s követeli, béremeléssel és megfelelő képzéssel tegyék jóvá a döntéshozók a közlekedési ágazatok ellen elkövetett bűnt, amely nem más, mint a szakma tudatos elsorvasztása - olvasható a szakszervezet közleményében.

Azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, létszámhiány miatt kongatják a vészharangot a MÁV-nál és teherfuvarozóknál is, s most ugyanilyen okból tragikus állapotokra hívja fel a figyelmet a Volán társaságoknál működő KKSZ. A Vasutasok Szakszervezete a szakmából való elvándorlásra panaszkodik, Wáberer György Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke mintegy 6500 sofőr hiányára hívta fel a figyelmet, miközben kiderült, a Volán társaságoknál már cégvezetés is elismeri, s "hangosan" kimondja: ha nem történik változás a képzésben és nem emelkednek a bérek, hamarosan nem lesz, aki vezesse a buszokat.

A KKSZ évek óta, több alakalommal is felhívta a munkáltatók és a tulajdonos (MNV Zrt.) képviselőinek a figyelmét a problémára, mégsem történt semmi. Ezek után a szakszervezetet megdöbbentette a napokban Lázár János miniszter kijelentése, miszerint - akár meg is szűnhetnek a "Volánok". Vagyis, vissza a XX. század derekára, irány a MÁVAÚT? - értetlenkedik a szakszervezet. A KKSZ-t megdöbbentette a kormányzat laikus következtetése, miszerint ha kevés a vasutas és kevés a buszvezető, akkor a két problémát egyetlen cégbe integrálva kisebb lesz a gond.

A KKSZ ezek után nem érti, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a Közlekedési Központokat. Ezerkétszáz új busz is kellene úgy, hogy a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs.  Döbbenetes a szakszervezet szerint, hogy miközben az illetékes minisztérium a Volán társaságok versenybe hozásáról beszél, Lázár miniszter pedig a "megszüntetésről" nyilatkozik.

A KKSZ felhívja a figyelmet, hogy a döntéshozók eközben nem gondolnak annak a mintegy 18 ezer munkavállalónak a sorsára, akiknek a feje felett éppen dönteni készülnek, ismét nélkülük. "Ezeknek az embereknek a többsége itt dolgozza, itt éli le az életét úgy, hogy a munkában egyre több terhet raknak rájuk" - figyelmeztet a szakszervezet. Az autóbuszvezetőktől elvették a korkedvezmény lehetőségét, miközben nagy értékű járművekért és nem utolsósorban utasok százaiért felelnek nap mint nap. "Volánosnak" lenni ma már nem divat, de még csak nem is csábító - írja a KKSZ.

Ezek a hírek bizonytalanságot és aggodalmat ébresztenek a munkavállalókban. A szakszervezet követeli, hogy a kormány béremeléssel és megfelelő képzéssel gondoskodjon utánpótlásról, s a közlekedési ágazat megmentéséről. Az ugyanis, hogy a "Volán" szakma ma itt tart, egyértelműen a döntéshozók felelőssége. A szakszervezet azonnali lépéseket követel - írja a KKSZ közleményében.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nemhiszem, 2015.07.20 16:44

@ezusthaju: ácsi nem vagyok mszps!!!
Annak is adósság lett a vége.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ezusthaju, 2015.07.20 16:36

@nemhiszem:
Az MSZP_SZDSZ is emelt 2002-ben 50%-ot meg adott 13. havi nyugdíjat, meg rakta a MANYUP-ot, meg autópályát, hidakat épített, meg megduplázta az ország valutartalékát, ne és ? Mi lett az eredménye?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nemhiszem, 2015.07.20 16:24

@hunorti: fenntarhatatlan. Míg nincs fizetőképes kereslet emelheted az áfát az égbe is tök fölösleges... nem leaz ki fizesse. A lakosság halohatja beruházásait vagy caal az áfával. Tudod k8 fog horror áfát fizetnii hogy ellopják vagy elurizálják. A közszféra béremelése hülyeség mig a versenyszfèra nem termeli ki. Csak adósságból fenntarható. Emelkedik is szépen az adóssag... fasza lesz ha a kamat is emelkwdni fog de azt ezek már leszarják mer úgysem választják meg őket sohatöbbet
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Primare, 2015.07.20 14:30

Ex-Volánosként volt alkalmam végignézni, mit műveltek a gengszterváltás óta az egyes kormányok ezzel a valaha a szakma krémjének számító, nagy múltú és nagy tapasztalatú közlekedési társasággal. Egymást váltó, hozzá nem értő pártkatona vezetők és sleppjeik, gyakorlat nélküli, pszichológiailag alkalmatlan, kiszipolyozott gépkocsivezetők, lenyúlt ingatlan vagyonok, a szakmai szempontokat nélkülöző, zsebre menő buszbeszerzések, és mindezek tetejébe az átgondolatlan ötletelések összevonásról, szétszedésről attól függően, hogy melyik miniszteriális hülyegyereknek éppen mi jutott eszébe. Amit pedig most művel a kormány, az nem más, mint a régi recept: lerohasztani a Volán társaságokat, hogy amikor a koncesszió lejár, a haverok szarért-húgyért megkaparinthassák ezt az amúgy nagyon is jól jövedelmező szektort.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hunorti, 2015.07.20 13:24

@nemhiszem: míg a versenyszférában nem emelkednek 30-40 % ot a bérek a közszféra béreit miből termeled ki?

..áfa .különadók ....,ezért nem kel csökkenteni ! ..és a hiány 5 éve 3 % alatt van ...,pedig most emelték a rendvédelmisekét 80 ezer bruttóval ..idei kiadás 40 mrd ft ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html