A vonat eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról a Pécel és Isaszeg között leszakadt felsővezeték, és az aszódi biztosítóberendezés meghibásodása miatt. Az utasoknak azonban további fél órát azért is várni kellett, mert menetközben a mozdonyvezetőnek lejárt a műszakja, és egyszerűn otthagyta őket a pusztában - írta a lap.

A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba, amikorra már Nyíregyházára kellett volna befutnia.

(Ezt olvasta már? Megelégelték az alkalmazottak verését - lépett a MÁV)

Délután megszólalt a MÁV

A Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a "semmi közepén" állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját. A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság - közölte a MÁV.

Fotó: Marton Szilvia/Napi