Veszélyesek is lehetnek az orosz metrókocsik

Rendkívül sok sebből véreznek az orosz metrókocsik, amelyeket az M3 metró fonalán futnak, az ülések hibája esetleg balesetveszélyes is lehet.
Komócsin Sándor, 2020. november 26. csütörtök, 08:16
Fotó: MTI Fotó / Balogh Zoltán

Alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés - olvasható a Népszava birtokába került jelentésben. De akadnak ennél cifrább dolgok is.

Karácsony Gergely főpolgármester január elején rendelte el az M3-as vonalon futó orosz metrókocsik beszerzésének átfogó vizsgálatát. A jelentést a BME Viking Zrt. határidőre le is szállította, ám a BKV felügyelőbizottsága egyelőre nem tárgyalta. A főváros három hónapja lényegében titkolja a jelentést és nem véletlenül.

A jelentés szerint a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal is nőhet az üzemeltetési költség. S akkor még nem beszéltünk az utólagos klimatizálás áráról, illetve arról, hogy a karbantartás költsége irreálisan megemelkedhet, ha az orosz gyártó monopolhelyzetbe kerül az alkatrész utánpótlásban. Márpedig a jelentés szerint eddig 18 sorozathibára derült fény. A rozsdásodás, a pocsék hegesztés, és az ülések esetenként balesetveszélyes törése tartozik a legsúlyosabb problémák közé.

HOZZÁSZÓLÁSOK