Mi a baj a webáruházakkal?

A webáruházak többsége jól felkészült a vásárlásokra, a rendelések leadása egyszerű, a fizetés biztonságos és a szállítás is jól nyomon követhető, ugyanakkor a 14 napos elállási jogot tekintve sok áruház nem vásárlóbarát a globalplaza.hu vásárlókat segítő portál összegzése szerint.
MTI, 2015. december 12. szombat, 10:24
Fotó: Reuters

A vásárlók tájékoztatása sokszor nem részletes a honlapokon, a kiszállított csomaghoz mellékelt dokumentumok a legtöbb esetben hiányosak, és olyan is előfordult, hogy maga a webáruház sem volt tisztában azzal, mi a teendő elállás esetén.

A portál új szolgáltatással jelentkezik, próbavásárlások során teszteli és három fő témakör szerint értékeli az ország webáruházait, a tapasztaltakat pedig közzéteszik honlapján.

A globalplaza.hu csapata maga választja ki a tesztelésre szánt áruházakat, a legkisebb online boltoktól egészen az óriás webshopokig, majd a rendeléstől a kiszállításon át a visszaküldési folyamatig, azaz az elállási jog gyakorlásáig több mint 70 megegyező szempont alapján értékeli őket. A tesztek különlegessége, hogy a termékeket minden esetben visszaküldik, élnek a törvény adta elállási jogukkal, mert a termék visszavétele során mutatkozhat meg a problémakezelés minősége.

A portál tervei szerint a következő évben legalább 100 webáruház szolgáltatásait ellenőrizik. Első körben az ország csaknem 20 legnépszerűbb webáruházát vizsgálták meg, ezek a tesztek már olvashatóak is az oldalukon.

HOZZÁSZÓLÁSOK