A női borotvák forgalma a vizsgált időszakban 284 millió forintot tett ki, ez 15 százalékos mennyiségi növekedés az előző évhez képest. A két kategóriára így 1899 millió forintot költöttünk - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A nemzetközi tapasztalatokkal szemben Magyarországon a női szőrtelenítő termékek és borotvák forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus-járvány, a magyar nők a karantén és a kijárási korlátozások dacára kitartóan vásároltak. E termékkörben a nyári hónapokban (május és augusztus között) jellemzően még erősebben bővül a forgalom.

A szőrtelenítő termékek 1,615 milliárd forintos forgalmának 40 százalékát a gyantacsíkok, egyharmadát a szőrtelenítő krémek, míg egyötödét a sima gyanta adta. A jelek szerint a drogéria a szőr nagy ellensége: a magyar nők háromnegyede ott szerzi be ugyanis a simasághoz szükséges terméket, leginkább a márkásat.

Kétszázezres eladott darabszámával a női borotvák értékben 4, mennyiségben 15 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat értek el (284 millió forint). Tarolnak az öt- és hárompengés termékváltozatok (értékben 45, illetve 40 százalékos részesedéssel), és gyártói márkákra voksol a női fogyasztók négyötöde.

A szőrtelenítési termékek forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus, a karantén alatt is hozta a szezonnak megfelelő mutatókat - mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Az eladások a strandszezonban jellemzően nőnek és július-augusztusban járnak csúcsra, míg februárban több borotva marad a polcokon.

A női "szőrtérképen" Budapest és környéke a legsimább: a szőrtelenítők értékbeli forgalmának mintegy fele (47 százalék), a női borotvák 49 százaléka ebben a régióban fogy - írták a Nielsen vicceskedő szakértői.