Lidl? Spar? Tesco? Esetleg Penny vagy Coop? - a magyar vásárlók így döntöttek

A magyar vásárlók kedvence mostanság a Lidl és a Spar, őket követi a Tesco és a Penny Market, a többi boltlánc viszont kevésbé népszerű - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. A beszédes eredményekből kiderül az is, hogy melyik cég a nők favoritja. Ahogy az is, mi a helyzet vidéken és a fővárosban.
Csernátony Csaba, 2020. június 11. csütörtök, 06:20
Fotó: Napi.hu

A legnagyobb boltláncok - Aldi, Auchan, CBA, Coop, Lidl, Penny Market, Reál, Spar, Tesco - közül a Lidl és a Spar üzleteiben költötték a legtöbbet a magyar vásárlók - derül ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.

Arra a kérdésre, hogy mostanában melyik kiskereskedelmi lánc boltjában költenek a legtöbbet, a válaszadók 20 százaléka mondta a Lidl-üzleteket, 19 százalékuk a Spart, 14 százalékuk a Penny Marketet, 13 százalékuk pedig a Tescót.

A többi boltlánc 10 százalék alatti eredménnyel végzett a felmérésben.

Némiképp más sorrendet mutat a boltláncokat forgalmuk alapján évről évre rangsoroló Trade Magazin pár napja publikált összeállítása, amely a 2019-es bruttó forgalmuk alapján listázta a cégeket. Továbbra is a Tesco van az élen, ám a boltlánc 740 milliárd forintos tavalyi bruttó forgalma 3 százalékos visszaesést jelentett.

Az egy évvel ezelőtt megjelent rangsorban a 2018-as eredményével még negyedik Lidl feljött a második helyre az 685 milliárd forintos forgalmával. A Spar pedig 680 milliárddal megtartotta harmadik helyét. A Lidl a Cooptól vette át a második helyet, utóbbi boltlánc a 643 milliárd forintos tavalyi forgalmával a legfrissebb listán a negyedik helyen áll.

A Napi.hu számnára készült Pulzus-kutatás szerint a nőknél a Lidl a nyerő, 22 százalékuknak a favoritja, a férfiaknál azonban szintén 22 százalékkal a Spar lett a legjobb.

A legfiatalabbaknál szintén a Spar áll az élen, 23 százalékuk leginkább ott szeret vásárolni. A 40-59 évesek körében a Lidl vezet: 19 százalékuk vásárolt ott mostanában. Ebben a korosztályban a második helyen hármas holtverseny született: a Tescót, a Pennyt és a Spart az érintettek egyaránt 17 százaléka választotta.

Az élbolyban szereplő boltláncok eredményét befolyásolta a végzettség. Az alap- és középfokú végzettséggel rendelkezők leginkább a Lidl-boltokba mennek. Kimagasló, 28 százalékos eredményt ért el a diszkontlánc a középfokú végzettségűek táborában.. A diplomásoknál már a Sparé az első hely, 23 százalékuk ez a boltlánc viszi a prímet.

Jól láthatóak a területi különbségek a felmérésből. A budapestiek és megyeszékhelyen élők közel 30-30 százaléka "sparos" vásárlónak mondható. A fővárosiaknál a Lidl 25 százalékot ért el. A budapestiek körében az Aldi és az Auchan is 10 százalék fölé került.

A több ezer kis alapterületű üzlettel az egész országot behálózó, a kisebb településeken jelenlévő Coop-boltokra a községekben élők 17 százaléka "szavazott". A községben élők körében erős még a Tesco, a Lidl és a Spar is.

Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.

HOZZÁSZÓLÁSOK