A Közbeszerzési Értesítőben megjelent nyílt felhívás megismétli a BKK műszaki specifikációját, így azt is, hogy mind a 180 busznak újnak és azonos típusúnak kell lennie. A finanszírozást zárt végű lízing konstrukcióban kéri a Volán, 10 éves futamidővel és a kamat soha nem haladhatja meg 6 százalékpontnál többel a Bubort. Az ajánlatkérő a lízingdíjat havonta fizeti és kiköti, hogy a buszokat a Volán hálózatán belül is használhatja.

Az értékelésnél 60 súlyszámot érnek a minőségi kritériumok, míg az ár 40 súlyszámmal szerepel. Az ajánlatok beadási határideje október 25.

Végül a felhívás megismétli: ha nem a Volán nyeri a BKK-tendert, akkor a közbeszerzést eredménytelennek nyilvánítja. Ugyan ezt teszi akkor is, ha nyer ugyan, de a fedezetet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium nem tudja biztosítani.

Frissítés: felfüggesztették a BKK tenderét

Az Index hétfő esti információi szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság felfüggesztette a 3-as metró felújítása idejére kiírt metrópótlóbusz-tendert. A lépést megelőzően Seszták Miklós állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter támadta meg a pályázati eljárást a KD-nél, a szervezet ennek hatására cselekedhetett. Az Index szerint a háttérben az húzódhat meg, hogy a miniszter által támogatott Volánbusz magyar (Mabi Bus által gyártott) buszokkal indult a tenderen, de BKK által meghatározott határidős feltételek (például buszgyártói szállítási kötelezettségvállalás) ellehetetlenítették a szolgáltatásért folyó, egyébként hatalmas érdekharcban.