A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben, ami több mint 350 millió liternek felel meg - közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen, amely szerint a drágulás miatt értékben 10 százalékos a növekedés, mennyiségben csak 2 százalékos.

A hazai sörértékesítés 65 százaléka történik a kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparé (horeca-szektor). Leginkább nyáron isznak az emberek sört: május és augusztus között csaknem 64 milliárd forintért vásároltak a boltokban, ami az éves fogyasztás 44 százaléka.

Leginkább a még mindig hipermarketekben intézik a sörbeszerzést az emberek, ezekben keletkezett a forgalom több mint fele. És legalább konzervatív fogyasztók a magyarok: a kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos, ízesítés nélküli sörök adták.