Befuccsolt az új budapesti villamos terve

Nem folytatódik az Astoriát Újpalotával összekötő villamos tervezése, miután egyeztetési problémák miatt megakadt a munka.
Németh Géza, 2019. november 6. szerda, 12:42
Fotó: Napi.hu / Szász Péter

Még 2014-ben az Astoria és Újpalota közötti villamosvonal tervezésére írt ki tendert a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

A feladat az engedélyezési és kiviteli tervek, a részletes megvalósíthatósági tanulmány, valamint a tenderdokumentáció elkészítése, az engedélyek megszerzése  volt. A közbeszerzést négy cég, a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Trencon Cowi Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Közlekedés Főváros Tervező Iroda Kft. nyerte, nettó 979 millió forinttal.

Az ajánlatkérő BKK az uniós közbeszerzési közlönyben közölte, hogy a tervezési díjat - megegyezéssel - 405 millió forintra szállítják le. Az indoklásból annyi szűrhető le, hogy az üzemeltető és a kezelő szervezetek nem adtak véleményt és hozzájárulást - illetve csak részletes tették ezt - a tervekhez.

Annak ellenére, hogy a tervek az Astoria-Újpalota vonalra szóltak, a későbbiekben már csak a Keleti pályaudvar és Újpalota közötti villamosvonalról volt szó. Az előkészítési feladatok befejezése után, 2017-ben kezdődhet meg a Keleti pályaudvart Újpalotával összekötő új, "gyorsvillamos"-vonal kivitelezése - így válaszolt a parlament honlapján Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára Tóth Csaba, az MSZP zuglói országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére.

Fónagy János írása szerint az új villamosvonal a tervek szerint a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotán a Szilas parkig halad majd Mexikói úti kiágazással.
Ezzel szemben 1917 novemberében már arról határozott a főváros, hogy nem épül meg a 4-es metró "folytatásaként" a Keleti pályaudvartól Újpalotára vezető vonal, illetve az óbudai villamos hosszabbításra a Bécsi úton.

Az Index.hu idén februárban már tényként kezelte a tervezési szerződés költségének a csökkenését és arról írt, hogy a megtakarításból a BKK a következőket finanszírozza: a Sárfű utcai villamosperon akadálymentesítését Újpalotán, illetve a Bosnyák tér, a Tisza István tér és Zugló vasútállomás környezetének forgalomtechnikai korrekcióját azzal a céllal, hogy a Thököly úton gyorsabban haladhassanak az autóbuszok.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2019.11.06 14:22

Miért ne érdemelne meg egy 200000 fős város egy pár kilométeres metrohosszabítás esetleg felszíni kivitelezéssel? Mit kezdenének villamossal pepecselni, ami a Thököly uton a sok buszjárat mellett el se férne a bosnyákig
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nandras51, 2019.11.06 13:18

Egyértelműen a négyes metrót kéne addig meghosszabbítani, a hármas megoldásához hasonlóan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html