Húszmilliárdért vásárol új magyar buszokat a Volán

Több mint 20 milliárd forint értékben 352 új autóbusz megvásárlásáról kötött szerződést a Volánbusz Zrt. és a Volán Buszpark Kft. - közölte a Volánbusz szerdán az MTI-vel.
Szabó Dániel, 2019. november 13. szerda, 12:34
Fotó: Pexels

A közlemény szerint az új autóbuszok beszerzéséről szóló szerződéseket kedden írta alá a Volánbusz képviseletében Dávid Ilona elnök-vezérigazgató és ügyvezető, valamint a nyertes ajánlatot benyújtó Kravtex Kft. részéről Krankovics István ügyvezető.

A megállapodás értelmében a Volánbusz 5,5 milliárd forint értékben 90, míg a Volán Buszpark Kft. közel 16,3 milliárd forint értékben 262 darab járművet vásárol.

A beszerzéssel hamarosan 240 darab Credobus Econell 12 típusú és 112 darab Credobus Inovell 12 típusú jármű lép szolgálatba az október óta országosan működő közlekedési vállalatnál.

Az új autóbuszok szóló, azaz nem csuklós kivitelűek. Az első példányok napokon belül forgalomba állhatnak, 2020 tavaszáig pedig az összes jármű megérkezik. Az új buszok 16 megyében teljesítenek majd szolgálatot.

A most aláírt szerződésekkel együtt összesen 638 darab korszerű, légkondicionált, USB töltőpontokkal felszerelt és a jelenlegi legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő autóbusszal bővül a Volánbusz járműállománya jövő év végéig. Ennek eredményeként a járműpark 10 százaléka újul meg.

A Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának 60 százaléka lecserélődhet. Az autóbusz-állomány fiatalítása része azoknak az intézkedéseknek, amelyek a fenntartható közösségi közlekedés elérését és Magyarország buszstratégiájának megvalósítását szolgálják. A vállalat a tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát.

Júliusban Neoplan-buszok vásárlását jelentette be a társaság.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

sziddha, 2019.11.13 17:06

Miért 9 év fidesznyik uralom után adnak egy kis pénzt a Volán buszaira ? Érd ,papíron megyei jogú város .
Mégis , napközben sok órán át, félóránként járnak a buszok Budapestre ! Mintha Solymárra,vagy Pusztazámorra menne
egy Volán járat ! Érden többen élnek ! Miért nem alacsony padlózatúak a buszok ! Az nem utas barát ha az
un. szóló buszok, közepén, két lépcsővel ,kb . fél méter emelkedővel,lehet feljutni az utastét másik felébe !
Mintha akik veszik a buszokat, soha nem utaznának azokon ! Miért nem működik sok érdi busz klímája ?
Gázolaj takarékosság ? Pestre érkezve, a buszok, trolik, villamosok klímája érezhetően működik !!!
Vicces,hogy nyáron sok érdi buszon az ablakok elfüggönyözésével játszottak a sofőrök ! A kék Volvók itt is olyanok
mint Pesten ! A Mercédesz busz sem 100 éves , mégsem hűti-fűti a vezetője ! Ami veterán az veterán !
De az emberi tényező igen fontos ! Miért nem szállítanak utasokat a városhatártól a busz pályaudvarra haladó, vagy a
város központból Pest felé tartó buszok ? Mintha Pesten a garázsmeneti járatok is vinnének egy darabig , utasokat ?!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Milcsi88, 2019.11.13 15:58

Ideje már lecserélni a helyi járati öreg buszokat.
Egerben a helyi járati csuklós buszok legalább fele-50% - 1985 -ös gyártású Ikarus....és úgy tűnik még számolnak velük, mert több őskori buszon láttam új üléshuzatokat. A le -és felszállás nehézsége ezeken a magas építésű buszoknál úgy látszik nem probléma, pedig már idén is történt halálos baleset az idősek nehézkes leszállása miatt.
https://hvg.hu/itthon/20190318_Nyolcvan_eves_no_esett_a_busz_ala_Egerben
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html