A pénteken közölt végleges adatok szerint 101 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke a januári 99,8 pontról. Elemzők valamivel alacsonyabb értékre, 100,9 pontra számítottak. Egy évvel ezelőtt, 2019 februárjában 93,8 ponton állt az index.

Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontról 92,1 pontra, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,4 pontról 114,8 pontra emelkedett.

QP | Quality Placement

Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,4 százalékra csökkent az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,3 százalékra mérséklődött.

Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulatindex februári értéke megközelítette a 2018 márciusában 101,4 ponton elért csúcsot. A válaszadóknak egyelőre csak kis hányada említette meg az új koronavírus által okozott járványt a várakozásaikat befolyásoló tényezőként.

Ha az új koronavírus elkezdene terjedni az Egyesült Államokban, annak jelentős hatása lenne a fogyasztási kiadásokra. A fogyasztók valószínűleg kevesebbet járnának üzletekbe, mozikba, színházakba, sporteseményekre, kevesebbet utaznának repülővel. Valószínűleg inkább feltöltenék készleteiket és többet vásárolnának az internet segítségével, de lehet, hogy a nem tartós fogyasztási cikkek nagy része kiesne a vásárlásokból - mutatott rá Curtin, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az embereket a megelőzést szolgáló higiéniai szabályok betartására kell ösztönözni, és el kell kerülni a pánikot.

A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.