Miközben a lengyel Munka-, Családügyi és Társadalompolitikai Minisztérium azon dolgozik, hogy előkészítse a vasárnapi boltzár fokozatos kiterjesztését a jelenlegi két hetiről minden vasárnapra, a kereskedelmi dolgozók egyre leterheltebbek, a kis üzletek vesztésre állnak - adta hírül a gazeta.pl.

A jogszabály célja az volt, hogy dolgozóknak több szabadideje legyen és a vásárlók a kis családi boltokat válasszák a nagy áruházak helyett. Nekik kellett volna nyerniük a jogszabályon. A törvény márciusban lépett életbe, és az első adatok a kis boltok forgalmának növekedését mutatták, de a szakemberek már akkor figyelmeztettek arra, hogy ez a húsvéti ünnepeknek is köszönhető.

QP | Quality Placement

A friss statisztika szerint áprilisban a kis boltok forgalma 4,7 százalékkal esett. A szakértők ezt azzal magyarázzák, hogy a nagy kereskedelmi láncolatok reklámjait mindenütt látni, miközben a kis üzleteknek nem telik erre, ezért Lengyelországban ismétlődik a magyar forgatókönyv, amely szerint az áruházmultik agresszív reklámkampányaikkal meg tudják növelni piaci részesedésüket a kisebbek rovására a vasárnapi boltzár idején.

A törvényt kezdeményező Szolidaritás szakszervezet szerint a nagyobb boltok 15-23 százalékos forgalomemelkedést értek el, mert a vásárlók előre beszerzik a hét végi szükségleteiket is. Ugyanakkor az érdekvédők úgy vélik, hogy ez két év után csökkenni fog. Egyelőre azonban az a helyzet, hogy miután a forgalom áttevődött más napokra, a kereskedelmi láncok dolgozóira - különösen pénteken és szombaton - jóval nagyobb teher nehezedik, mint korábban.

A fotó forrása: Shutterstock