A nyereség csökkenésének legfőbb okát a koronavírus-járvány miatti alacsonyabb termelésben és eladásban, illetve az átváltási árfolyamok számukra kedvezőtlen alakulásában jelölte meg a cég menedzsmentje.

A bevételek 81 százalékát az autóeladás biztosította. A VW konszern számára gyártott autókomponensek pedig további 10,6 százalékot. Az eredeti alkatrészek eladása pedig 5 százalékot hozott.

"Számolunk azzal, hogy a Skoda Auto idei gazdasági eredményei jobbak lesznek a tavalyiaknál" - jelentette ki Klaus-Dieter Schürman pénzügyi igazgató újságírók előtt.

A Skoda beruházásai - kutatási-fejlesztési költségek nélkül - tavaly éves szinten a korábbi 32,1 milliárd koronáról 17,8 milliárd koronára csökkentek. A kutatásra fordított összeg 18,5 milliárd koronát tett ki, 7,7 milliárddal volt alacsonyabb, mint az előző évben.

Csehországban a Skoda eladásai 11,6 százalékkal, Kínában 38,7 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 16,5 százalékkal csökkentek. Németországban a csökkenés 15,4 százalékot tett ki.

A Skoda Auto tavaly 1,005 millió személygépkocsit szállított a megrendelőinek, 19,1 százalékkal kevesebbet, mint egy éve.

A legkeresettebb modell az Octavia volt, amelyből 257 400 darab kelt el, ez éves szinten 29,2 százalékos csökkenés.

A következő öt évben a Skoda 65,5 milliárd koronát kíván beruházni, ebből 36,7 milliárdot az elektromos kocsik fejlesztésébe - hangzott el a sajtótájékoztatón.